Podsumowując minione półrocze deweloperzy nie powinni mieć powodów do niezadowolenia. Podkreślają oni, że rosnące zainteresowanie ze strony klientów pozwoliło uzyskać dobre wyniki sprzedażowe. Co więcej, wiele firm zdecydowało się rozpocząć kolejne, nowe inwestycje, które od samego początku znalazły uznanie wśród Poznaniaków.
Z końcem pierwszego półrocza 2010 roku przychodzi czas na podsumowania. Na rynku nieruchomości wiele się wydarzyło, niektóre obiekty zostały oddane do użytku, inne ruszyły z budową. Przyglądając się wynikom sprzedażowym poznańskich deweloperów, widać, że zainteresowanie nieruchomościami nie słabnie, a wręcz się zwiększa.
Family House, znany poznański deweloper, nigdy nie narzekał na brak zainteresowania prezentowaną ofertą, jednak obecnie odnotował aż 60 proc. wzrost liczby zawartych umów w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. Od początku roku sprzedał 104 mieszkania. – Cieszymy się, że nasze projekty zyskują uznanie wśród Poznaniaków. Niewątpliwie na tak wysoką sprzedaż wpływa przede wszystkim połączenie konkurencyjnej ceny z wysoką jakością wykończenia oferowanych przez nas mieszkań, powstających zarówno w Czapurach jak i Mosinie. Obecna sytuacja sprawia, że jesteśmy spokojni, że kolejne inwestycje w Czapurach i Poznaniu będą cieszyły się dużym zainteresowaniem – mówi Izabella Łukomska–Pyżalska, wiceprezes zarządu Family House.
Pierwsze półrocze do udanych może zaliczyć również Nickel Development, który w pierwszych 6 miesiącach sprzedał ponad 80 mieszkań. – Rok jest spokojny, nie odnotowaliśmy większych przerw w sprzedaży mieszkań, cieszą się one stałą, niezmienną popularnością. Widzimy, że bardzo oczekiwaną inwestycją była Kamienica za Teatrem. Swoich nabywców znalazło już ponad 30 mieszkań tylko z tej jednej inwestycji. Myślę, że kolejne miesiące będą przynosiły stopniowy, ale jednak wzrost zainteresowania ofertą mieszkań, a przez to najprawdopodobniej wzrost cen transakcyjnych – mówi dr Piotr Drygas, dyrektor sprzedaży i marketingu Nickel Development.
Również Kalbud Deweloper, budujący w Rokietnicy, cieszy się dobrymi wynikami sprzedażowymi. Osiedle Kalinowe to już znana poznaniakom inwestycja, stąd duże zainteresowanie mieszkaniami. – Wszystkie mieszkania z rozpoczętego w styczniu IV etapu znalazły już swoich nabywców. Co więcej, od rozpoczęcia budowy kolejnej części osiedla (w kwietniu) udało nam się sprzedać już około 20 lokali – mówi Tomasz Wnuk, dyrektor ds. handlowych Kalbud Deweloper. W tej chwili na osiedlu Kalinowym mieszka prawie 200 rodzin. A już niedługo liczba ta wzrośnie o kolejnych 40.
Spółka PBG Dom, deweloperskie ramię Grupy Kapitałowej PBG S.A. zauważyła popyt na domy poza Poznaniem. – W minionym półroczu sprzedaliśmy głównie domy w Lusówku-Rozalinie. Swoich nabywców znalazły również mieszkania na Złotowskiej 51 w Poznaniu. Nasi klienci doceniają wysoką jakość świadczonych przez nas usług oraz dokładność i terminowość – mówi Tomasz Hofman, prezes zarządu PBG Dom.
Deweloperzy mogą pochwalić się nie tylko dobrymi wynikami sprzedaży, ale także nowymi inwestycjami, które powstały w pierwszym półroczu. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Wzgórza”, za Poznaniem, rozpoczęła budowę I-go etapu osiedla w Murowanej Goślinie. – Na rynku widać większy popyt na mieszkania poza miastem, blisko natury. Mieszkanie w okolicach Murowanej Goślinie stają się coraz bardziej popularne i nie możemy narzekać na brak chętnych – mówi Adam Szweda, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej „Zielone Wzgórza”.
Nową inwestycję zaproponowała również spółka UWI Inwestycje S.A. – W czerwcu uruchomiliśmy sprzedaż mieszkań dostępnych w ramach kompleksu Rataje Inflancka. Już na marcowych targach nieruchomości, kiedy po raz pierwszy zaprezentowaliśmy projekt, spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem. Dlatego wiele osób czekało tylko na moment rozpoczęcia sprzedaży – mówi Jacek Cenkiel, prezes zarządu UWI Inwestycje S.A.
Klient na rynku nieruchomości staje się coraz bardziej wymagający. Przede wszystkim jeśli chodzi o lokalizacje, a także cenę czy standard wykończenia. Minione półrocze pokazuje, że deweloperzy dobrze wykorzystują to zapotrzebowanie. Sprzedaż mieszkań i domów utrzymuję się na wysokim poziomie, a deweloperzy szukają nowych, atrakcyjnych miejsc na lokalizacje swoich kolejnych inwestycji.
Źródło: ARW IMAGE Public Relations