PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaW świecie ubezpieczeń Polki poruszają się niepewnie

W świecie ubezpieczeń Polki poruszają się niepewnie

Ubezpieczenia 08.03.2010 (14:12) artykuł nadesłany

Modne buty – 250 zł, jedwabna apaszka – 60 zł, czerwona szminka – 30 zł. W dziedzinie wyszukiwania najlepszej oferty produktowej oraz cenowej kobiety są prawdziwymi ekspertami. A jaka jest ich wiedza jeśli chodzi o usługi finansowe?

Finansowa samodzielność Polek z roku na rok jest coraz większa. Kobiety zarządzając domowymi budżetami przyzwyczaiły się, że to one mają decydujący głos jakie produkty wybrać, gdzie je kupić oraz za ile. Znaczna część pań posunięcia finansowe konsultuje z partnerem, jednak coraz większa grupa kobiet deklaruje, że decyzję o wydatkach podejmuje samodzielnie.

„Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat Polki stały się aktywnymi konsumentkami. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na zlecenie ING Życie, ponad 80% kobiet stwierdziło, że spędza wolny czas robiąc zakupy. Na co najchętniej wydajemy pieniądze? 72% pań przeznacza środki finansowe na nowe ubrania i obuwie, 61% – na kosmetyki, 46% – na wakacje oraz podróże, a 43% – na urządzanie domu lub mieszkania” – mówi Agnieszka Rudnicka, Commercial Product Manager w ING Życie.

W kwestiach finansowych kobiety są jednak bardziej niż mężczyźni ostrożne. Starają się unikać ryzykownych transakcji, tak aby na nich nie stracić. Wykazują natomiast większe zainteresowane szeroko rozumianą przyszłością finansową, ubezpieczeniami, oszczędzaniem na emeryturę oraz planami długoterminowymi. Wiąże się to z faktem, że panie znacznie częściej zastanawiają się jak za kilkanaście lat będzie wyglądało ich życie oraz najbliższych im osób.

Finanse a przyszłość

Z badań przeprowadzonych przez ING Życie wynika, że dla kobiet najważniejsze jest bezpieczeństwo, odpowiedzialność, miłość, zdrowie oraz rodzina. Panie zwracają także uwagę na dobra materialne, które mają zapewnić spokojne życie najbliższym. Według badań znaczna większość kobiet deklaruje, iż robi wszystko, żeby zabezpieczyć swoją rodzinę przed nieprzewidywalnymi sytuacjami. Jednocześnie 80% badanych przyznało, iż nie posiada żadnej indywidualnej polisy na życie i nie podejmuje działań, żeby dowiedzieć się czegoś więcej na temat możliwości zabezpieczenia najbliższych.

„Z branżą ubezpieczeń jestem związana od lat. Jednak to troska o rodzinę sprawiła, że podjęłam decyzję o wykupieniu ubezpieczenia. Jako mama 3 letniego syna i 5 letniej córki, zastanawiam się jak będzie wyglądała przyszłość moja i najbliższych. Czy będzie mnie stać na wysłanie dzieci na studia? Czy będę mogła zapewnić im wysoki poziom edukacji? Ubezpieczenie daje mi poczucie pewności, że cokolwiek się wydarzy moje dzieci będą miały finansowe zabezpieczenie” – wyjaśnia Agnieszka Rudnicka.

Wyniki badań uzyskane przez ING Życie pokazują, że w świecie ubezpieczeń Polki poruszają się jeszcze niepewnie. 25% kobiet, które nie posiadają ubezpieczenia na życie, jako powód podaje brak wiedzy na ich temat. Natomiast 30% badanych deklaruje, że nie posiada środków finansowych na regularne opłacanie składek. Nie jest to jednak oczywiste, biorąc pod uwagę, że 70% kobiet nieposiadających polisy nawet nie orientuje się ile wynosi składka.

Odpowiedzialne rozwiązania

Chcąc zadbać o bezpieczeństwo rodziny możemy skorzystać z różnych rozwiązań ubezpieczeniowych dostępnych na rynku. Podstawową formą ochrony jest polisa na życie. Pozwala ona na zapewnienie dzieciom lub partnerowi zabezpieczenia finansowego na wypadek naszej ciężkiej choroby, pobytu w szpitalu, operacji lub śmierci. Dzięki tym pieniądzom rodzina będzie mogła m.in. zachować swój dom, który kupiła na kredyt, lub dysponować środkami na utrzymanie w kolejnych latach.

„Jednym z rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa rodziny jest ubezpieczenie „ING Smart”. To 5-letnie ubezpieczenie dla pojedynczej osoby lub całej rodziny, zapewnia finansowe wsparcie w razie wystąpienia nieszczęśliwego wypadku. Ubezpieczenie to obejmuje swoim zakresem następstwa nieszczęśliwego wypadku: trwałe inwalidztwo, pobyt w szpitalu, operację, a także śmierć w wyniku nieszczęśliwego wypadku lub wypadku komunikacyjnego” – tłumaczy Agnieszka Rudnicka, Commercial Product Manager w ING Życie.

Kobiety, myśląc o przyszłości dzieci, ich edukacji oraz starcie w dorosłe życie, mogą skorzystać z produktu finansowego, jakim jest ubezpieczenie posagowe. Przewagą tego rozwiązania nad innymi formami oszczędzania jest połączenie ochrony życia z gwarancją wypłaty określonej kwoty oraz dodatkowo z możliwością udziału w zysku z inwestycji.

„Oznacza to, że część wpłacanej składki ubezpieczeniowej przeznaczana jest na inwestycje, czyli na wypracowanie zysku i na budowanie kwoty gwarantowanej, czyli tej, która zostanie wypłacona na koniec umowy. Druga część – ochronna, zabezpiecza zgromadzenie środków, nawet w wypadku śmierci rodzica, jego niezdolności do pracy lub samodzielnej egzystencji. Co istotne, klient dokładnie wie, ile jest inwestowane a ile kosztuje go ochrona ubezpieczeniowa. Ubezpieczenie posagowe „W trosce o pewną przyszłość” zostało przygotowane z myślą o kobietach, które cenią przejrzyste rozwiązania finansowe” – mówi Agnieszka Rudnicka, Commercial Product Manager w ING Życie.

Badania przeprowadzone na zlecenie ING Życie wskazują, że dla wielu kobiet ubezpieczenia wydają się skomplikowanymi produktami, dlatego nie decydują się na korzystanie z nich. W rzeczywistości jednak bardzo często okazuje się, że są one przydatne, zwłaszcza że życie ma różne scenariusze. Warto zatem zastanowić się, jaka forma ubezpieczenia odpowiada potrzebom rodziny i zagwarantuje jej bezpieczną oraz spokojną przyszłość.

Źródło: Multi Communications Sp. z o.o.

ing ubezpieczenia 2010-03-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ing ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Bohdan Białorucki

Bohdan Białorucki

Rzecznik prasowy, Grupa Aviva w Polsce Bohdan…

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców