PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeW weekend z Black Friday wartość transakcji kartami Santandera była o 7% wyższa niż w poprzedzającym tygodniu
Santander Bank Polska

Santander Bank Polska

Głównym akcjonariuszem Santander Bank Polska jest Banco Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/santander-bank-polska

W weekend z Black Friday wartość transakcji kartami Santandera była o 7% wyższa niż w poprzedzającym tygodniu

Informacje 02.12.2021 (12:57) informacja prasowa
Konta Santander Bank Polska

Analitycy Santander Bank Polska przyjrzeli się wydatkom klientów w Black Friday. W przypadku zakupów, za które płatność realizowana jest kartami płatniczymi Santander Bank Polska, co roku wzrosty obserwowane są w Black Friday oraz następującą po nim sobotę. W dniach 27 i 28.11.2021 wartość wydatków jest o 7% wyższa niż w poprzedzający piątek i sobotę – efekt Black Friday jest zauważalny. Co ciekawe, szczególnie wysoki jest on w grupie użytkowników kart Santander Bank Polska w wieku od 13 do 18 lat – oni wydali o 13,4% więcej niż tydzień wcześniej.

santander
fot. Tomasz Koryl / Shutterstock

Skoki wydatków użytkowników kart różnią się zależnie od ich wieku

W tegoroczny Black Friday najwyższe wzrosty wydatków, realizowanych kartami płatniczymi Santander Bank Polska, odnotowaliśmy wśród nastolatków (13-18 r.ż.). W miniony piątek i sobotę wydali oni o 72% więcej niż 19 i 20.11.2021 r. w marketach detalicznych – w tym ze sprzętem RTV/AGD oraz meblami i wyposażeniem wnętrz. O ponad połowę, w analizowanym okresie, wyższe są też wydatki w gastronomii – co potwierdza, że młodzi ludzie tłumnie ruszyli do galerii handlowych po zakupy. Wydali oni także o ponad 32% więcej na odzież i obuwie i ponad 13% więcej w drogeriach.

Co ciekawe, odmiennie kształtują się wzrosty wydatków w grupie młodych dorosłych, a także w całej populacji. W porównywanym okresie (26-27.11 vs 19-20.11) użytkownicy kart Santander Bank Polska w wieku od 18 do 30 roku życia wydali o 33% więcej w drogeriach, o 29% więcej na zakupy w sklepach sportowych i  z biżuterią, o ok. ¼ więcej m.in. w sklepach RTV/AGD, z wyposażeniem wnętrz oraz obuwiem i odzieżą.

Natomiast z analizy transakcji zrealizowanych w porównywanym okresie, przez wszystkich posiadaczy kart Santander Bank Polska wynika, że najwyższe, 40% wzrosty wartości transakcji odnotowano w tym czasie w drogeriach, a ponad 20-procentowe w sklepach z RTV i AGD, sportowych, jubilerskich, z obuwiem i odzieżą oraz punktach z książkami i prasą. W tym czasie poziom wydatków w marketach spożywczych pozostał na zbliżonym poziomie jak we wcześniejszy weekend (w oba niedziela nie była dniem handlowym). 3 kategorie sklepów, które w ostatni piątek i sobotę odnotowały zwiększony ruch to sklepy ze sprzętem RTV, AGD, meblami i odzieżą (+13%) oraz księgarnie i salony prasowe (+10%). 

– Oczywiście, gdyby porównać wartość wydatków zrealizowanych kartami w tegoroczny Black Friday z rokiem 2020 wszystkie pola są „na zielono”. Wynika to z faktu, że ubiegłoroczny Black Friday przypadł w szczycie III fali pandemii, obecnie część klientów jest zaszczepiona, a obostrzenia są mniej dotkliwe. W tym roku zarówno wartość jak i liczba transakcji są średnio o ponad 40% wyższe. Bez wątpienia w tym roku święto przecen i zakupów było znacznie bardziej optymistyczne dla sklepów i sprzedawców, co pokazują przeanalizowane przez nas dane dot. transakcji kartami w terminalach POS – mówi Przemysław Chojecki, data scientist z Santander Bank Polska. 

Poszukiwanie okazji bez wychodzenia z domu

Naturalnie, zarówno w tym jak i minionym roku, wzmożone zakupy w Black Friday mocniej widoczne są w sieci, niż w sklepach stacjonarnych. W tej części analizy porównywane są dane z okresu piątek-niedziela, ograniczenia w handlu nie dotyczą zakupów internetowych.

W porównaniu z weekendem obejmującym Black Friday w 2020 r., w miniony weekend wartość zleconych przelewów internetowych była o ¼ niższa, a  w grupie nastolatków nawet o ponad 50% niższa. Dynamiczne wzrosła natomiast r/r wartość zleconych w tym okresie przelewów mobilnych – w grupie użytkowników od 13-18 r.ż. podwoiła się ona, a  w grupie wszystkich użytkowników przyrosła o 122%. Zatem na przestrzeni 12 miesięcy, i to bez względu na wiek klienta, zdecydowanie mocniej zaczęli oni preferować zakupy, za które płacą przelewem mobilnym.

Co ciekawe, sytuacja wygląda przeciwnie, gdy porównamy wartość przelewów z minionego weekendu z weekendem 19-21.11. Efekt Black Friday, w postaci 48% wzrostu widać w przelewach realizowanych przez Internet, a szczególnie wśród nastolatków – wzrost aż o 84%. Natomiast w przypadku przelewów mobilnych różnice tydzień do tygodnia nie przekraczają kilku procent ogólnie i 15% w grupie osób do 18 r.ż.

BLIK na wznoszącej

Natomiast bez względu na porównywany okres czy grupę użytkowników wzrosty widać na BLIKU. W stosunku do ubiegłorocznego Black Friday wartość transakcji BLIK wzrosła o 37% w sklepach internetowych i  o 127% w sklepach stacjonarnych.

Tak, że gdy porównać 26-28.11 i 19-21.11, widać wyraźnie, że 6-cyfrowe kody wpisywane były istotnie częściej, zarówno w sklepach stacjonarnych (+20%) jak i internetowych (+70%).

Źródło: Santander Bank Polska

2021-12-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Bank Millennium wprowadza zielony kredyt dla firm
07.02.2023 (13:23) – informacja prasowa

Bank Millennium wprowadza zielony kredyt dla firm

Bank Millennium udostępnił firmom kredyt na finansowanie projektów fotowoltaicznych. Kredyt dostępny jest w dwóch …

a Analizy 0 Revolut Money Report: Polacy o inflacji w 2023 roku
07.02.2023 (13:16) – informacja prasowa

Revolut Money Report: Polacy o inflacji w 2023 roku

Revolut zapytał 6 tysięcy osób w 6 krajach, o wpływ inflacji i wysokich cen na ich plany finansowe w 2023 roku. Na …

a Analizy 0 W lutym stopy procentowe najpewniej pozostaną bez zmian
07.02.2023 (11:54) – informacja prasowa

W lutym stopy procentowe najpewniej pozostaną bez zmian

8 lutego 2023 roku poznamy kolejną decyzję RPP na temat poziomu stóp procentowych. Niemal pewne jest, że stawki …

a 0 Bank Pocztowy znosi opłaty za prowadzenie ROR „Konto w Porządku” oraz wycofuje „Konto w Porządku Plus”
07.02.2023 (11:49) – informacja prasowa

Bank Pocztowy znosi opłaty za prowadzenie ROR „Konto w Porządku” oraz wycofuje „Konto w Porządku Plus”

Bank Pocztowy wprowadził zmiany w ofercie kont osobistych - od teraz nowi klienci nie zapłacą za prowadzenie „Konta …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w styczniu 2023 r.
07.02.2023 (10:04) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w styczniu 2023 r.

W styczniu 2023 r. KIR rozliczył w systemie Elixir 180 mln transakcji o łącznej wartości 663,22 mld zł. W systemie …

a 0 ING oferuje wspólnotom mieszkaniowym produkty wspierające zarządzanie ich finansami na promocyjnych warunkach
07.02.2023 (09:54) – informacja prasowa

ING oferuje wspólnotom mieszkaniowym produkty wspierające zarządzanie ich finansami na promocyjnych warunkach

Początek roku to dobry czas na podjęcie ważnych decyzji związanych z planami budżetowymi, przyszłymi inwestycjami, …

PRNews.pl

Zobacz również

Najlepsze lokaty miesięczne w lutym. Najwięcej zarobić mogą nowi klienci

Najlepsze lokaty miesięczne w lutym. Najwięcej zarobić mogą nowi klienci

Osoby, które nie lubią rozstawać się ze…

Banki reagują na hipoteczną katastrofę i kuszą klientów promocjami. Stawki kredytów znów w dół

Banki reagują na hipoteczną katastrofę i kuszą klientów promocjami. Stawki kredytów znów w dół

Mijają kolejne miesiące bez zmian stóp procentowych,…

Banki zaczynają podnosić opłaty. Do zmiany cennika szykuje się nie tylko PKO BP

Banki zaczynają podnosić opłaty. Do zmiany cennika szykuje się nie tylko PKO BP

W weekend pisaliśmy, że PKO Bank Polski…

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO BP zmienia ofertę kont. Wzrosną opłaty za niektóre usługi

PKO Bank Polski w czerwcu wprowadzi zmiany…

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

Twisto: Nie zamierzamy opuszczać Polski, szykujemy nowe produkty

– Byliśmy zmuszeni do zrewidowania naszej działalności…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Maciej Kusznierewicz:

Prawdopodobnie dane w przelewie i na wniosku o lokatę się nie zgadzały. Może …

pon, 6 lut 2023 (09:44) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

SPRANTKILL:

Dzisiaj miałem również to samo. Głupim błędem tracą klientów. Pozdrawiam! …

sob, 4 lut 2023 (09:01) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

Erycja:

Dokładnie potwierdzam! Super specjaliści są w tym biurze doradczym, uzyskanie kredytu było banalnie …

czw, 26 sty 2023 (23:00) • Polscy emigranci w Norwegii zaciągają coraz więcej kredytów. Chcą inwestować w Polsce

Marek Jactrzyk:

Dokładnie i to jest ich najwiekszy atut poza oczywiscie jakością. …

wt, 24 sty 2023 (14:15) • Zaledwie 17 proc. Polaków twierdzi, że na pewno rozpozna oszusta wyłudzającego dane osobowe

Andrzej Alvare:

z jednej strony to świetny pomysł, bo przestaniemy magazynować stertę makulatury, gdzie na …

wt, 24 sty 2023 (08:19) • Krajowy System e-Faktur wkrótce obowiązkowy dla firm

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców