Takie wnioski wynikają z badań przeprowadzonych na przełomie 2005 i 2006 r. przez Centrum Badań Marketingowych Test. W badaniach wzięły udział: BZ WBK, PKO BP SA, Pekao SA, GE Money Bank, Bank BPH, Bank Millennium, DomBank, MultiBank, Lukas Bank, Fortis Bank, Kredyt Bank oraz PTF.
– W tej edycji, podobnie jak przed rokiem, najlepiej ocenione zostały MultiBank oraz GE Money Bank. Na kolejnych miejscach uplasowały się Kredyt Bank i PTF Bank – podsumowuje Konrad Samula, szef Centrum Badań Marketingowych Test.
Badania pokazują, że w 69 proc. placówek bankowych klient uzyska klarowne i rzetelne informacje związane z kredytem. W większości oddziałów pracownicy potrafią zrozumiale i wyczerpująco przedstawić ofertę banku, jednak tylko 16 proc. z nich umie przedstawić jej zalety. 73 proc. badanych przedstawicieli banków deklaruje gotowość do udzielania pomocy np. przy wypełnianiu dokumentacji, zbieraniu dokumentów. Około 10 proc. pracowników nie potrafi wyjaśnić wszystkich wątpliwości klienta oraz wyliczyć jego szacunkowej zdolności kredytowej.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, najtrudniej jest uzyskać informacje dotyczące wysokości opłat pozabankowych związanych z transakcją (za usługi notariusza, wysokość podatków itd.).