W najbliższych dniach w kantorze PKO Banku Polskiego klient będzie mógł wymienić walutę i przesłać ją wprost na swoje konto w innym banku, bez dodatkowych opłat. Wystarczy, że w aplikacji IKO, w ramach usługi bankowości elektronicznej, podepnie konto prowadzone w innym banku i w kantorze wskaże je jako konto, na które chce wysłać pieniądze.
Nowa usługa bazuje na rachunkach podpiętych i widocznych w IKO w ramach otwartej bankowości. Będzie można realizować tę wymianę w PLN oraz czterech podstawowych walutach obcych (EUR, USD, GBP, CHF). Przesłanie pieniędzy zajmie kilka minut, jednak czas zaksięgowania pieniędzy będzie zależny od banku, który je odbierze. Aktualną listę banków, do których będzie można przesłać waluty bank poda w dniu wprowadzenia tej usługi.
Przypominamy, że obecnie w kantorze PKO Banku Polskiego dostępnym w IKO oraz w serwisie iPKO można wymieniać walutę, która trafia na rachunki prowadzone przez bank, jak również kupić walutę BLIKIEM z innego banku i przekazać na rachunek walutowy w PKO. Można także wysłać PLN ze sprzedaży waluty na rachunek w innym banku, podpięty w ramach otwartej bankowości. Pieniądze są przekazywane na rachunek klienta bezpośrednio i online’owo.
Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO Banku Polskiego. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. Kantor jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Można też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany dzień. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat.
Źródło: PKO BP