Nagroda, ufundowana przez nowego członka WDA – Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, ma stanowić wsparcie i wyróżnienie dla osoby promującej Warszawę. Wedle Warsaw Destination Alliance ubiegać się o nią może każdy, którego działania prowadzą do budowania na świecie pozytywnego wizerunku miasta. Do 10 października Fundacja czeka na zgłoszenia tych, którzy czują, że to, co robią współtworzy pozytywną opinie o stolicy Polski, jako mieście przyjaznym dla biznesu, turystyki, jak również edukacji.
Inicjatywa nagradzania aktywnych i przedsiębiorczych mieszkańców oraz promotorów Warszawy powstała jako jeden z pierwszych wspólnych projektów Warsaw Destination Alliance i WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Współpraca rozpoczęta na początku września br. obejmować będzie szereg działań takich jak: debaty z udziałem studentów z innych krajów, promocja w zagranicznych portalach, oraz spotkania z obcokrajowcami, którzy już studiują w stolicy.
Warsaw Destination Alliance to fundacja stworzona przez największe sieciowe hotele warszawskie: Hyatt Regency Warsaw, Holiday Inn, InterContinental Warszawa, Le Regina, Le Royal Meridien Bristol, Marriott Warsaw, Radisson SAS, Rialto, Sheraton Warsaw Hotel & Towers, Sofitel Victoria, Residence St. Andrews Palace, The Westin Warsaw. Tworzą ją również linie lotnicze, wypożyczalnie samochodów, restauracje, galerie, muzea oraz koncerny spożywcze. Działalność Fundacji została zainicjowana przez Alexa Kloszewskiego, byłego Dyrektora Generalnego hotelu InterContinental Warszawa oraz Gerda Bauera z hotelu Sheraton w Warszawie. Fundacja utrzymywana jest ze składek członkowskich, dobrowolnych opłat marketingowych na promocję Warszawy, darowizn, zbiórek, aukcji i imprez.