Począwszy od 10 marca do 6 kwietnia przed każdym seansem filmowym w warszawskiej sieci kin Cinema City będzie wyświetlony spot „Wycinanka”, który ma zachęcić warszawiaków do zakładania rodzinnych domów dziecka.
Staramy się trafić z naszą ideą do jak najszerszego grona odbiorców i chcemy wykorzystać wszystkie możliwości, by ludzie dowiedzieli się o potrzebie zakładania rodzinnych domów dziecka. Nic nie zastąpi potrzebującym dzieciom ciepła rodzinnego domu. Mam nadzieję, że nasza akcja w kinach uwrażliwi ludzi na los osamotnionych wychowanków placówek. – powiedziała Grażyna Melanowicz – p.o. zastępcy dyrektora Biura Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy.
Akcja społeczna promowana będzie w kinach sieci Cinema City: Arkadia, Promenada, Galeria Mokotów, Bemowo, Sadyba oraz Janki.
Kampanię „Daj im przyszłość – Warszawskie Rodzinne Domy Dziecka” zainicjowało w listopadzie 2004 r. Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Celem jej jest tworzenie rodzinnych form opieki zastępczej, dzięki którym dzieci przebywające w państwowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych mogą być wychowywane przez rodziny. Kampania wpisuje się w przebudowę systemu opieki zastępczej nad dziećmi w Polsce. Od wiosny 2005 roku Partnerem „Daj im przyszłość” jest Agencja Public Relations – Partner of Promotion.
W ramach kampanii przeszkolono 51 rodzin. Obecnie funkcjonuje już 6 rodzin zastępczych. Kolejne zaś przygotowują się do pełnienia tej funkcji w ramach nowych szkoleń. Ponadto trwa budowa ufundowanych przez miasto rodzinnych domów dziecka w Ursusie i Wesołej. Rodziny wraz z dziećmi będą mogły w nich zamieszkać w pierwszym półroczu bieżącego roku.
Dla celów informacyjnych powstała strona internetowa: www.dajimprzyszlosc.pl oraz bezpłatna infolinia (tel. 0-800 88 99 88), pod numerem której można uzyskać pełną informację na temat rodzinnych domów dziecka.