Nadrzędnym celem IAB jest edukacja rynku w zakresie efektywnego wykorzystania Internetu i jego potencjału, co jak najbardziej wpisuje się w działalność i profil WSF. Dla nas wstąpienie do IAB to naturalny krok w dalszym rozwoju firmy – mówi Krzysztof Kuwałek, prezes Web Search Factory Polska. Głównym motorem decyzji była przede wszystkim chęć wymiany dobrych praktyk w środowisku interaktywnym oraz aktywny udział w kształtowaniu dynamicznie rozwijającej się branży. – podkreśla. Za wstąpieniem przemawiała również możliwość wpływania na poziom edukacji polskiego rynku w zakresie szeroko pojętego e-marketingu przy jednoczesnej możliwości nauki wraz z branżą – poprzez wprowadzanie wspólnych standardów świadczenia usług, wdrażanie wspólnych projektów badawczych czy uczestnictwo w spotkaniach tematycznych. Nie bez znaczenia jest oczywiście możliwość skutecznego networkingu i rozwijania kontaktów biznesowych nie tylko z innymi graczami z branży, ale również z marketerami czołowych przedsiębiorstw w Polsce.
Rozwój branży można zaobserwować w ilości firm wstępujących do IAB. „Gwałtowny rozwój branży internetowej w Polsce przejawia sie przede wszystkim w ilości pieniędzy na rynku (wg IAB AD EX w 2007 roku to około 743 mln zł i wzrosty roczne na poziomie 30-40 %). Oferta rynku jest coraz szersza i lepsza – i doceniają to klienci, inwestując z roku na rok coraz większe pieniądze.” – zauważa Michał Tober, Prezes Zarządu IAB.