West Real Estate S.A., spółka zajmująca się nabywaniem i zarządzaniem nieruchomościami przygotowuje się do debiutu na NewConnect.
Spółka działa od 2007 roku. Jej model biznesowy zakłada dywersyfikację prowadzonej działalności w branżach: paliwowej oraz hotelarskiej. Działania strategiczne w każdej z branż sprowadzają się do zakupu nieruchomości posiadających wysoki potencjał ekonomiczny, których funkcjonowanie przynosić będzie Spółce wymierne korzyści finansowe.
– Podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu naszej spółki na NewConnect. Widzimy w tym rozwiązaniu szansę na szybszy rozwój oraz zwiększenie ilości realizowanych przez nas inwestycji. Uważam, że znalezienie się w gronie spółek giełdowych wpłynie na wzrost prestiżu West Real Estate, mówi Ewa Maj, Prezes Zarządu. Funkcjonowanie na publicznym rynku akcji uwiarygodnia spółkę w oczach jej kontrahentów.
Już przed zakończeniem przygotowań do upublicznienia spółki, West Real Estate zdecydowała, iż rozpocznie realizację założonych planów inwestycyjnych. Pierwszym z nich jest wykup od obecnego właściciela obiektu, budynku stacji paliw wraz z infrastrukturą – MOP Statoil Okmiany, zlokalizowanego przy autostradzie A4/A18. Spółka zaliczkowała już 40% kwoty wartości nieruchomości. Atrakcyjne położenie obiektu sprawia, że popyt na usługi jest większy, niż w przypadku stacji paliw funkcjonujących przy drogach niższej kategorii. MOP Okmiany posiada 10 dystrybutorów do tankowania, a także automat do tankowania Ad-Blue z podajnika paliwa, co wyróżnia obiekt na tle pozostałych stacji paliw rozmieszczonych na tej trasie. Klienci mają możliwość skorzystania z punktu gastronomicznego, sklepu, nowoczesnego zaplecza sanitarnego przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, pokoju dla matki z dzieckiem oraz bezprzewodowego internetu.
W ramach emisji prywatnej Spółka chce pozyskać środki, które planuje przeznaczyć na finansowanie dalszych planów biznesowych. Wśród celów strategicznych spółki na lata 2011-2012 – poza wykupem stacji paliw – jest także adaptacja poniemieckiego kompleksu sanatoryjnego położonego w miejscowości Barcinek k. Jeleniej Góry na obiekt o charakterze hotelowym, który będzie miejscem świadczenia usług noclegowych w połączeniu z odnową biologiczną (SPA & Wellness). Projekt zakłada przeprowadzenie generalnego remontu, modernizacji i adaptacji istniejących obiektów byłego ośrodka sanatoryjnego Berthelsdorf w celu stworzenia kompleksu hotelowego połączonego z centrum odnowy SPA. Infrastruktura hotelowa będzie się składać z 120 jednostek sypialnych, w tym dwuosobowych pokoi oraz 8 apartamentów, restauracji hotelowej, dwupoziomowej sali bankietowej i dwóch drink-barów. Do dyspozycji gości zostanie oddane również centrum odnowy SPA. Spółka planuje zakończyć inwestycję w 2012 r. Ze względu na bliskość Wrocławia, jednego z miast-organizatorów rozgrywek Euro 2012, hotel w Barcinku ma szanse stać się również doskonałym miejscem do zakwaterowania kibiców piłki nożnej.
Już na etapie projektowania i opracowywania harmonogramu prac budowlanych, Spółka West Real Estate, która stawia na przedsięwzięcia proekologiczne, zaczęła zabiegać o nadanie budynkowi prestiżowego certyfikatu LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), który przyznawany jest przyjaznym środowisku inwestycjom budowlanym. Znak LEED na budynkach gwarantuje, że produkty i technologie użyte podczas ich budowy są naprawdę „zielone”. West Real Estate otrzymała już zgodę na rozbiórkę i rewitalizację obiektu, podpisano również umowy dotyczące wykonania tych prac. Rozpoczęcie robót adaptacyjnych, nastąpi początkiem 2011 roku.
Uzasadnieniem dla inwestycji planowanych przez Spółkę jest przewidywany wzrost popytu na usługi hotelowe oraz występująca obecnie niska podaż usług hotelowych w standardach zapewniających wysoką jakość za rozsądną cenę. Plany Spółki są także spójne z zauważalnym wzrostem popytu konsumenckiego na usługi SPA.
– „W przypadku West Real Estate portfel inwestycyjny będzie zdywersyfikowany, co będzie formą zabezpieczenia w przypadku niekorzystnej sytuacji rynkowej, na wypadek gdyby którykolwiek z obszarów działalności cechował się niższym stopniem rentowności. Dodatkowo obiekty stanowiące przedmiot inwestycji funkcjonować będą pod markami znanych, międzynarodowych sieci – Statoil czy Best Western – co jest czynnikiem korzystnie wpływającym na kształtowanie się wielkości popytu konsumpcyjnego.” – dodaje Ewa Maj.
Debiut Spółki na NewConnect przewidziany jest w pierwszym kwartale 2011. Poprzedza go emisja prywatna realizowana przy współudziale Prometeia Capital oraz Morison Finansista.
Źródło: