„Priorytetem dla Axy – ubezpieczyciela numer dwa w Europie – są obecnie w Polsce ubezpieczenia na życie i biznes emerytalny. – Polskie spółki włączyły się w realizację globalnej strategii Axa pod nazwą ‚Ambicja 2012’ – mówi Maciej Szwarc, prezes spółek ubezpieczeniowych Axa w Polsce. Celem wprowadzenia tej strategii jest osiągnięcie 5. miejsca wśród ubezpieczycieli życiowych i co najmniej 4. pozycji na rynku funduszy emerytalnych.” – informuje dziennik.
„Chcemy w 2012 roku zebrać 3 miliardy złotych składki z ubezpieczeń nażycie i mieć milion klientów w funduszu emerytalnym. Te założenia wynikają z naszych przewidywań dotyczących polskiego rynku” – mówi Maciej Szwarc.
„Na koniec 2006 roku – jak podaje Axa – składka w ubezpieczeniach na życie wyniosła 228 mln zł, a liczba klientów OFE to 536 tys. Fundusz emerytalny Axa jest najbardziej aktywnym wśród wszystkich OFE w transaferach, mimo że wiąże się to ze sporymi kosztami. W ostatnich latach podebrał konkurentom po około 60 tys. nowych osób rocznie. Jeśli wcześniej nie przejmie jakiegoś funduszu, będzie musiał wciąż prowadzić agresywną politykę pozyskiwania nowych klientów.” – pisze „Rzeczpospolita”.
„Nasze plany zrealizujemy, rozbudowując m.in. własną sieć sprzedaży. Chcemy do końca tego roku ją podwoić. Skorzystamy z nowych kanałów sprzedaży. Wprowadzamy też właśnie nowy produkt inwestycyjny” – mówi Szwarc.
Więcej informacji w „Rzeczpospolitej”.