Utrzymujący się od kilku miesięcy wysoki wskaźnik to efekt optymistycznej oceny rynku mediów i reklamy. Aż 75% respondentów uważa obecną sytuację za dobrą, a 9% za bardzo dobrą. Wysoki poziom wynika z poprawy sytuacji w branży oraz z faktu, że marki nadal inwestują. Na optymistyczną ocenę wpłynął również okres poświąteczny. W efekcie, trend wzrostowy obserwowany w ciągu ostatnich lat, sprawia, że badane osoby oczekują, że koniunktura będzie jeszcze lepsza niż w poprzednich miesiącach (42%), natomiast aż 51% uważa, że wysoki wskaźnik utrzyma się. Strategia firm na najbliższe miesiące jest również optymistyczna, większość firm nastawiona jest na rozwój – wynika tak z odpowiedzi 57% badanych. Respondenci uważają, że klimat do wchodzenia nowych firm na rynek mediów i reklamy jest dobry, a co za tym idzie inwestycje w porównaniu do I kwartału 2005 roku są mniej ryzykowne.
Styczniowej fali BriefIndexu, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym są w Polsce przeprowadzane profesjonalnie oraz czy sponsoring sportu z punkt widzenia firmy jest działaniem efektywnym. Szczegóły badania znajdują się na załączonych wykresach.
BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest Pierwszy Magazyn Marketingu i Sprzedaży „Brief”. Badania na zlecenie Magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.
AdPress Wydawnictwo Reklamowe Sp. z o.o. powstało we wrześniu 1999 r. Od początku swojej działalności firma jest wydawcą miesięcznika „Brief”. Magazyn „Brief” jest pierwszym branżowym magazynem marketingu i sprzedaży, prenumerowany przez osoby związane zawodowo z marketingiem i sprzedażą, mediami, agencjami reklamowymi, agencjami PR, domami mediowymi, firmami badawczymi. Jego czytelnikami są także studenci kierunków ekonomicznych oraz wszyscy ci, którzy chcą dowiedzieć się, jak zastosować narzędzia marketingowe dla osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Inne projekty: BriefIndex, Super Marka, Akademia Briefu, Brief for Poland, Brief for Work, Brief for Net.