1. Współpraca redakcyjna – w każdym numerze Semestru ukazują się felietony redaktora naczelnego Przekroju Piotra Najsztuba i Bartka Chęcińskiego – szefa działu kultury oraz komiks Marka Raczkowskiego – we wspólnym dziale „Na koniec – Przekrój Miesiąca”. Z kolei Semestr dostarcza Przekrojowi informacji „studenckich” (np. badanie opinii studentow na temat ich uczelni).
2. Współpraca promocyjna – wzajemne reklamy i ogłoszenia promocyjne (w co drugim numerze Przekroju – reklama Semestru; w numerze kwietniowym Semestru – specjalna oferta prenumeraty Przekroju dla studentów).
3. Wspólne akcje – np. najnowsza „Studenci polecają przyszłym studentom”, czyli ranking uczelni wg opinii studentów. Jest to ranking szkół wyższych, przygotowany wspólnie przez redakcje Magazynu Studentów Semestr i Tygodnika Przekrój. W ramach współpracy nawiązanej przez oba magazyny, ponad 40 ankieterów Semestru przeprowadziło badanie opinii 3.600 polskich studentów z 36 największych uczelni państwowych. Dodatkowe ankiety zostały opublikowane w Semestrze. W ankiecie pytano o program studiów i jego realizację, profesjonalizm wykładowców, warunki lokalowe, bazę informatyczno-biblioteczną, obsługę administracyjną w dziekanacie, indywidualne podejście do studenta, praktyki i staże oraz stypendia naukowe i socjalne. W każdej z kategorii uczelnia była oceniana w pięciopunktowej skali. Potem punkty sumowano i liczono średnią. Aby wyniki były miarodajne, ankieterzy pytali studentów z co najmniej czterech wydziałów, z różnych lat, zarówno w budynkach uczelni, jak i w akademikach. Pierwsze miejsce zajęła Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, drugie – Politechnika Śląska w Gliwicach, trzecie – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Było to pierwsze tego typu tak szczegółowe i na taką skalę przeprowadzone badanie opinii studentów na temat ich własnych uczelni. Wyniki rankingu ukazały się w najnowszym Przekroju, zaś SEMESTR swój raport zamieści w wydaniu kwietniowym.
4. Planowane wspólne akcje BTL (od maja).
Semestr zapewnia Przekrojowi dostęp do bardzo szerokiego grona czytelników, jako gazeta bezpłatna – ale nie „czysto promocyjna” – o szerokim zasięgu (1050 punktów kolportażu w całej Polsce, ponad 470 prenumerujących organizacji studenckich) – dlatego też Magazyn został wybrani do tego typu współpracy. Semestrowi zaś projekt przynosi wiele ciekawych tekstów.
W planach – kolejne wspólne przedsięwzięcia.