Umowa Solemisa i MacroSoftu wykracza znacznie poza standardowe porozumienia partnerskie. Solemis wnosi wiedzę i narzędzia business intelligence (BI) a MacroSoft 20-letnie doświadczenie w informatycznych rozwiązaniach dla przedsiębiorstw średniej wielkości. Nie bez znaczenia jest też obszerna baza klientów, wśród których kilkuset będzie zainteresowanych wspomaganiem rachunkowości zarządczej. MacroSoft zapowiada, że w ciągu kilku miesięcy powstanie produkt, dzięki któremu będzie mógł pomagać swoim klientom w racjonalnym zarządzaniu kosztami.
Celem firm jest wypromowanie wśród firm średniej wielkości kontrollingu wspomaganego narzędziami informatycznymi i umocnienie pozycji w sektorze średnich przedsiębiorstw. Zarządy spółek są przekonane, iż połączenie sił zapewni dotarcie do decydentów, którzy dotychczas zmagają się z projektowaniem budżetów w oparciu o arkusz kalkulacyjny. Firmy przewidują, iż wspólne rozwiązanie powinno spotkać się z zainteresowaniem firm, których roczne obroty rozpoczynają się od 20 milionów złotych. Analiza popytu na BI w sektorze średnich firm wskazuje, że sprzedaż przez sieć dystrybucji Grupy MacroSoftu może osiągnąć kilkanaście sztuk rocznie.
Z programu PROPHIX korzysta obecnie ponad 1.000 firm na całym świecie, m.in. Mazda North America, Nestle-Purina Petcare, Bridgestone Firestone, Toyota, Central Coast Bank.
Program jest przeznaczony dla prezesów, dyrektorów finansowych lub kontrolerów, a także dla specjalistów do spraw kontrolingu.