Internet cieszy się rosnącą popularnością w Polsce i odgrywa coraz większą rolę w procesach zakupowych. Jak podaje Megapanel, w 2010 roku aż 18 200 000 Polaków korzystało z sieci, a zgodnie z danymi Netpop 82% internautów wykorzystywało go planując zakup samochodu. Jednym z najważniejszych źródeł informacji na temat nowych samochodów są w internecie strony producentów i importerów tych pojazdów. Dlatego badaniu poddano 22 najpopularniejsze strony internetowe firm motoryzacyjnych, działających w Polsce.
Badanie zrealizowane przez studentów Wydziału Elektronicznego Przetwarzania Informacji
Uniwersytetu Jagiellońskiego, który kształci specjalistów od marketingu internetowego, webmasterów i projektantów stron www, miało na celu sprawdzenie, czy witryny zaprojektowano w sposób przystępny i intuicyjny oraz czy spełniają one wymagania klientów.
Składało się ono z 2 części: jakościowej, gdzie internauci wykonywali szereg zadań na testowanych stronach – na przykład szukali samochodu odpowiadającego ich kryteriom. Druga część badania była analizą ekspercką, opartą na testach zgodności z zasadami użyteczności, które stosuje się projektując strony internetowe. Ocenie poddano funkcje i treści najczęściej poszukiwane i wykorzystywane przez internautów: strony główne, informacje o modelach, konfigurator, umówienie jazdy próbnej czy szukanie dealera.
Na podstawie testów i badań powstał ranking najlepszych stron motoryzacyjnych. Najwyższą pozycję w tym zestawieniu zdobyła strona www.mitsubishi.pl otrzymując 52 punkty na 54 możliwe. Najlepiej oceniono menu tej witryny, które uznano za najbardziej czytelne i łatwe w obsłudze, elementy klikalne, czytelność testów, wyszukiwanie dealera, możliwość umówienia jazdy próbnej i obecność w
wyszukiwarkach. Według autorów raportu stronę www.mitsubishi.pl zaprojektowano w sposób przyjazny użytkownikom, łatwy w obsłudze i bardzo czytelny.
– Internet to obecnie najważniejszy kanał komunikacji z klientami – mówi Adam Męciński, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu polskiej filii Mitsubishi Motors. – Cieszymy się z najwyższej pozycji w tym rankingu i wysokiej oceny internautów i ekspertów. Dążąc do zdobycia kolejnych zadowolonych klientów, dołożymy wszelkich starań, by utrzymać pozycję lidera w tej najszybciej rozwijającej się dziedzinie, jaką jest marketing internetowy – dodał Męciński.
Autorem zwycięskiego serwisu jest agencja interaktywna OS3 multimedia, która przygotowała szatę graficzną, architekturę informacji, nawigację strony oraz na potrzeby Klienta stworzyło autorski CMS. OS3 multimedia jest odpowiedzialna za opiekę merytoryczną i techniczną nad www.mitsubishi.pl. Na
każdym etapie OS3 świadczy usługi strategicznego doradztwa w zakresie obecności Mitsubishi w sieci.
Źródło: OS3 multimedia