Obfitować będzie ono w okolicznościowe tematy, przedstawione w oryginalny, nieszablonowy sposób. Znajdą się w nim m.in.:
• butik prezentów (materiały redakcyjne i PR);
• aromaty Świąt Bożego Narodzenia – wypowiedzi VIPów;
• Święta w różnych kulturach;
• sonda na temat prezentów kupowanych przez studentów;
• zimowe sporty ekstremalne;
• konkursy.
Dla reklamodawców przygotowane zostały specjalne pakiety świąteczne, łączące w sobie możliwości zastosowania różnych form przekazu i nośników.
Jest to drugie tego typu wydanie świąteczne (Boże Narodzenie – Nowy Rok 2005), łączące specjalne treści redakcyjne ze specjalnymi pakietami reklamowymi. Pierwsza tego typu publikacja ukazała się w zeszłym roku. Dotyczące jej pakiety reklamowe cieszyły się bardzo dużą popularnością wśród reklamodawców – prawie wszystkie z nich zostały wykupione.
Również w jubileuszowym wydaniu setnym wydawca zaproponował atrakcyjne formy łączenia reklam w pakiety, z których wszystkie zostały wykorzystane (chętnych było tak dużo, ze Semestr ukazał się wtedy ze zwiększoną liczbą stron).
Numer świąteczny 2005 łączy w sobie doświadczenia tych dwóch wydań.
Semestr co miesiąc dociera do ponad 332.000 młodych ludzi (SMG/KRC maj 2005; badania Planeta Młodych, VERUM i AIESEC Opole 2004 – 2005).