-
Zysk netto w wysokości 92,8 mln zł w 3 kwartale 2012 roku;
-
Wzrost sprzedaży wszystkich strategicznych produktów: kredytów gotówkowych o 6,9% r/r, kredytów dla klientów MSP o 9,8% r/r oraz finansowania Klientów korporacyjnych o 62,7%;
-
Rozwój nowych technologii: uwierzytelnianie biometryczne;
-
Kontynuacja realizacji strategii Fair Play i nowa edycja akcji Zwykły Bohater.
Bank BPH osiągnął w 3 kwartale 2012 roku skonsolidowany zysk brutto w wysokości 119,4 mln zł, co oznacza wzrost o 61,2% w porównaniu do poprzedniego roku, zaś zysk netto odnotował przyrost o 71,0% r/r do poziomu 92,8 mln zł. Na wielkość wypracowanego zysku miały wpływ m.in. konsekwentne zarządzanie kosztami oraz jakość portfela kredytowego.
– Trzeci kwartał przybliżył nas do realizacji naszych strategicznych celów, które zakładają budowę bezpiecznego, efektywnego i zyskownego Banku powiedział Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH. Widoczne są już pierwsze efekty podjętych przez nas działań w zakresie ograniczania kosztów jak również zwiększania sprzedaży. Konsekwentnie prowadzone działania w zakresie polityki fair play wobec naszych klientów umożliwiły wzrost sprzedaży we wszystkich strategicznych liniach produktowych.
3 kwartał 2012 roku to kolejny już okres systematycznego wzrostu wyników sprzedaży Bankowości Detalicznej. Zdecydowana większość linii produktowych odnotowała wzrost lub utrzymała poziom sprzedaży porównywalny do poprzedniego kwartału. Wolumen udzielonych kredytów gotówkowych wyniósł 482 mln zł i był o 6,9% wyższy r/r. Wysoka sprzedaż została również osiągnięta przez zespół telemarketingu Banku BPH. Zespół ten sprzedał w omawianym kwartale kredyty gotówkowe i limity na kartach kredytowych na kwotę 108 mln zł. Dalszy wzrost sprzedaży produktów kredytowych został też odnotowany w segmencie bankowości komercyjnej, którego Klienci zaciągnęli kredyty o wartości 1,1 mld zł, czyli o 44,9% więcej r/r. Na kwotę tę składały się kredyty dla Klientów korporacyjnych w wysokości 820 mln zł (wzrost o 62,7% r/r) oraz Klientów MSP o wartości 280 mln zł (wzrost o 9,8% r/r). Wyższa sprzedaż kredytów przyczyniła się do wzrostu wolumenu kredytów komercyjnych o 2,5% r/r do wartości 5,3 mld zł.
Bank dalej koncentruje się na skutecznym zarządzaniu kosztami. Wielkość kosztów poniesionych przez Bank w 3 kwartale 2012 r. wyniosła 312,2 mln zł, a po uwzględnieniu jednorazowych pozycji zamknęłaby się kwotą 320,2 mln zł (spadek odpowiednio o 7,5% i 5,1% r/r). Obniżenie kosztów było efektem ścisłej polityki racjonalizacji zatrudnienia i wydatków.
W 3 kwartale br. Bank intensywnie pracował nad ulepszeniem systemów oferowanych Klientom i usprawnieniem obsługi. We wrześniu br. Bank BPH zaczął wprowadzać nowoczesną technologię uwierzytelniania biometrycznego w swojej sieci Oddziałów. Rozwiązanie to jest oparte na unikalnym dla każdego człowieka wzorze naczyń krwionośnych palca (ang. finger vein). Nowa technologia ułatwi i przyspieszy weryfikację tożsamości Klientów oraz zwiększy bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.
Biuro Maklerskie Banku BPH udostępniło Klientom nowoczesną platformę transakcyjną M@klerPlus, która zastąpi dotychczas wykorzystywany system. Połączono również platformy internetowe Banku i umożliwiono Klientom Banku przeniesienie produktów obsługiwanych w systemie GEM24 do systemu bankowości internetowej Sez@m.
W 3 kwartale zakończono aktualizację oferty kont osobistych Banku BPH. Wprowadzono 3 nowe typy rachunków: Dopasowane Konto, Cool Konto i Lubię to! Konto, które zastąpiły wcześniej stosowane konta z rodziny Sezam. Z końcem września Klienci indywidualni uzyskali także możliwość korzystania z nowego produktu oszczędnościowego z dzienną kapitalizacją odsetek Pracowitego Konta Oszczędnościowego. Rozszerzony został również zakres działania programu Badanie kondycji finansowej. Obecnie Klient składający wniosek o produkt kredytowy w Oddziale własnym czy placówce franczyzowej Banku może otrzymać tzw. Świadectwo Kredytowe.
Bank kontynuował proces rozwoju i uatrakcyjniania oferty kierowanej do Klientów komercyjnych. Uproszczono tryb założenia rachunku bankowego dla MSP i korporacji. Obecnie rachunek tego typu może zostać otwarty za pomocą elektronicznego odpisu KRS, bez konieczności dostarczania papierowej wersji dokumentu. W październiku br. Bank udostępnił w ramach oferty kredytowej dla MSP zabezpieczenie w formie Portfelowej Linii Poręczeniowej BGK. Rozwiązanie to ma na celu wspieranie biznesu i zwiększenie dostępności finansowania, w szczególności w przypadku firm o ograniczonych aktywach.
Bank BPH, wspólnie z TVN i Onet, rozpoczął kolejną edycję akcji Zwykły Bohater. Akcja ta, polegająca na poszukiwaniu i nagradzaniu zwykłych ludzi wyróżniających się swoją postawą, wpisuje się w strategię Fair Play Banku. Dodatkowo we wrześniu br. Bank stworzył na portalu FacebookprofilMake Life Fair promujący pozytywne postawy życiowe i zachowania fair. W ciągu kilku tygodni profil pozyskał prawie 14 tys. fanów. Portal zachęca do swobodnej dyskusji oraz szerokiego spojrzenia na temat zachowania fair.