Po dwunastu miesiącach 2013 roku, Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń S.A osiągnęło przypis składki brutto dla ubezpieczeń osobowych i majątkowych w wysokości 502,7 mln zł, uzyskując tym samym próg rentowności i odnotowując zysk netto w wysokości 2,1 mln zł.
Osiągając dobre wyniki szkodowości, dynamika wzrostu w segmencie ubezpieczeń dla firm wyniosła 135%. Konsekwentnie realizowana była również strategia wzrostu w zakresie ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Na koniec 2013 r. stanowiły one 38% portfela, w porównaniu z 30,5% w roku ubiegłym. Przypis składki w ubezpieczeniach majątkowych wzrósł o 5,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a w ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej wzrost wyniósł 53%.
– Idąc w kierunku zrównoważonej struktury portfela, udało nam się zgodnie z założeniami, zwiększyć udział ubezpieczeń osobowych i majątkowych względem ubezpieczeń komunikacyjnych. Mimo szalejącej wojny cenowej, której skutki były odczuwalne dla całej branży ubezpieczeniowej w 2013 r., zrealizowaliśmy strategiczne założenia. Szczególnie zadowalające było osiągnięte przez nas tempo wzrostu w zakresie ubezpieczeń korporacyjnych – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, Prezes Gothaer TU S.A.
Spółka utrzymała ponad 30% pokrycie marginesu wypłacalności. Rok 2013 był kolejnym rokiem wzmacniania rezerw techniczno-ubezpieczeniowych. Dzięki osiągniętej strukturze portfela mimo znaczącego zwiększenia rezerw za lata ubiegłe, Spółka odnotowała zysk.
Ponadto w 2013 roku Gothaer TU S.A zakończyło procesy centralizacji funkcji serwisowych, podniosło efektywność procesów likwidacji szkód, wdrożyło nowe standardy obsługowe w ramach wewnętrznego Contact Center, zmieniło struktury sprzedażowe, powołało Zespół ds. Reklamacji i Odwołań, dzięki czemu reaguje jeszcze szybciej na uwagi Klientów.
– Miniony rok to dla Gothaer zamknięcie kolejnych etapów procesu restrukturyzacji. W 2011 r. wraz z wejściem nowego akcjonariusza wdrożona została strategia Go2016, zakładająca zmiany we wszystkich kluczowych obszarach funkcjonowania firmy – dodała Anna Włodarczyk-Moczkowska. – Przed nami kolejny rok pełen wyzwań. Chcemy, aby Gothaer był firmą jeszcze bardziej przyjazną i dostępną, oferującą swoim klientom najwyższą jakość obsługi.
