PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRWyniki finansowe Grupy Agory za I półrocze 2006 r.

Wyniki finansowe Grupy Agory za I półrocze 2006 r.

Marketing i PR 03.08.2006 (15:06)

Wiceprezes Piotr Niemczycki komentuje: „W drugim kwartale Gazeta osiągnęła dobre wyniki sprzedaży egzemplarzowej i bardzo dobre czytelnictwa. Będziemy nadal inwestować w Gazetę i umacniać jej pozycję rynkową jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną Spółki. Trwałych pozytywnych efektów rynkowych i finansowych należy oczekiwać w dłuższym terminie.”

Rynek reklamy

Według szacunków Grupy wydatki na reklamę w drugim kwartale 2006 r. wzrosły o niemal 17% w stosunku do drugiego kwartału 2005 r. Najwięcej zarobiła telewizja, na którą reklamodawcy wydali aż 26% więcej niż przed rokiem. Dynamicznie rosły również wydatki na reklamę zewnętrzną (19%) oraz reklamę w stacjach radiowych (ok. 15%). Tylko dzienniki nie zanotowały w drugim kwartale wzrostu wpływów w stosunku do zeszłego roku. Spółka zweryfikowała swoje szacunki dotyczące wzrostu wydatków na reklamę w poszczególnych segmentach rynku w 2006 r. Szybciej niż oczekiwano będą rosły wydatki na reklamę telewizyjną (ok. 15%), reklamę zewnętrzną (13%) i radio (12%). Segment dzienników wzrośnie jedynie o 4%.

Rynek dzienników / Gazeta Wyborcza
18 kwietnia 2006 r. Axel Springer wprowadził na rynek nowy tytuł ogólnopolski. Tytuł zadebiutował w niskiej cenie egzemplarzowej (1,5 zł), ze wsparciem intensywnych działań promocyjnych i marketingowych. Reagując na działania rynkowe Springera, w kwietniu 2006 r. Agora podjęła strategiczną decyzję o obniżeniu ceny Gazety Wyborczej do 1,5 zł w całym kraju. Spółka prowadzi także program dla kioskowych subskrybentów Gazety. Pomimo wejścia na rynek nowego tytułu Springera, Gazeta osiągnęła dobre wyniki sprzedaży egzemplarzowej i czytelnictwa w drugim kwartale 2006 r. Według ZKDP w okresie kwiecień – maj 2006 r. średnie dzienne rozpowszechnianie Gazety Wyborczej wyniosło 460 tys. egzemplarzy. W drugim kwartale 2006 r. czytelnictwo tygodniowe Gazety wyniosło 20,9% – w tym czasie (maj-czerwiec) nowy tytuł Springera zanotował 7,3% zasięgu tygodniowego.

Metro
Wzrasta znaczenie prasy bezpłatnej – w drugim kwartale 2006 r. dzienniki bezpłatne czytało w ciągu tygodnia prawie 11% Polaków, a przeciętnie w okresie kwiecień-maj 2006 r. rozdawanych było 1,1 mln egzemplarzy gazet.

Metro jest największym w Polsce pismem bezpłatnym rozdawanym od poniedziałku do piątku. W drugim kwartale 2006 r. gazeta umocniła swoją pozycję na rynku czytelniczym – czytało ją 2,5 mln czytelników tygodniowo, tj. prawie 1,5 raza więcej niż rok temu. W drugim kwartale 2006 r. przychody Metra wyniosły 5 mln zł i były o 2 mln zł wyższe w porównaniu do roku ubiegłego.

Kolekcje wydawnicze
W drugim kwartale 2006 r. Agora prowadziła sprzedaż 9 kolekcji (8 serii i jeden projekt jednorazowy), w tym 3 nowe, które zostały wprowadzone w miesiącach kwiecień – czerwiec 2006 r. Spółka sprzedała w pierwszym półroczu 2006 r. 5,7 mln książek i książek z płytami CD/DVD, a przychody ze sprzedaży wyniosły 80 mln zł (w tym w drugim kwartale 2006 r. 28 mln zł).
Spadek przychodów w stosunku do zeszłego roku wynika z prowadzonego w pierwszym półroczu 2005 r. bardzo popularnego wśród czytelników projektu Encyklopedii, który był najbardziej rentownym przedsięwzięciem w historii kolekcji Spółki.

Gazeta.pl
W drugim kwartale 2006 r. dynamicznie rosły wpływy ze sprzedaży usług reklamowych, w porównaniu do ubiegłego roku wzrost wyniósł 46,6%. Wzrosła oglądalność portalu, a serwisy tematyczne i informacyjne cieszyły się wysokim uznaniem internautów.

Reklama zewnętrzna
W drugim kwartale 2006 r. przychody z reklam AMS wzrosły o 18,5%, a szacunkowy udział AMS w rynku reklamy zewnętrznej wyniósł 27%. AMS zwiększył liczbę nośników naściennych typu frontlight 50 i 100 m2 oraz oferuje reklamę wielkoformatową na elewacjach budynków o powierzchni ponad 100 m2.

Czasopisma
W drugim kwartale 2006 przychody reklamowe czasopism wzrosły o 18,8%. Wzrosła sprzedaż najważniejszych tytułów: Dziecka (o ponad 20%), Avanti (o 9,2%), Czterech Kątów (o 6,8%), Ładnego Domu (o 18,8%). Obiecujące są wyniki sprzedaży magazynu Logo, który w marcu zmienił częstotliwość i ukazuje się co miesiąc. Średnia sprzedaż miesięcznika w drugim kwartale przekroczyła 68 tys. egzemplarzy.

Radio
Przychody z reklam radiostacji lokalnych w drugim kwartale br. wzrosły o 25% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wynik segmentu radiowego w pierwszym półroczu 2006 r. obciążony był kosztami uruchomienia stacji w Białymstoku i Wałbrzychu, a także wydatkami związanymi z wprowadzaniem na rynek nowej marki – radia Roxy FM.
W miesiącach styczeń-czerwiec 2006 r. TOK FM osiągnął 3,5% udziału w rynku słuchalności stacji radiowych w Warszawie i 2,6% we wszystkich miastach nadawania.

Cele strategiczne w 2006 r.
Podjęta przez Spółkę decyzja o obniżeniu ceny Gazety Wyborczej w odpowiedzi na działania konkurencyjne Springera jest decyzją strategiczną, której efektywność należy oceniać w dłuższej perspektywie. Strategia cenowa, a także inwestycje w tytuł i jego promocję mają w opinii Spółki zabezpieczyć długoterminową pozycję rynkową i finansową Gazety. Choć widać już pierwsze pozytywne rezultaty zastosowanych działań rynkowych, decyzja o obniżce ceny Gazety Wyborczej i przyjęta strategia marketingowa tytułu będą negatywnie wpływać na wyniki finansowe Agory w średnim okresie. Pozytywne efekty tych działań powinny być zauważalne w perspektywie długoterminowej. Aby poprawić wyniki finansowe Agory w średnim okresie, Spółka musi zwiększyć efektywność operacyjną. Podjęcie takich działań w ciągu najbliższych miesięcy będzie jednym z priorytetów kierownictwa Spółki.
Niezależnie od działań związanych z sytuacją konkurencyjną na rynku gazet, Spółka będzie prowadzić prace zmierzające do rozwijania obecnej działalności i poszerzania skali operacyjnej przedsiębiorstwa. W ramach tej strategii Agora będzie przeznaczać środki na rozwój w segmentach, w których Spółka jest liderem: dzienniki płatne i bezpłatne oraz reklama zewnętrzna, a także zwiększy wydatki na rozwój działalności internetowej.
Rozwój Spółki może być realizowany zarówno poprzez projekty organiczne, jak i racjonalne ekonomicznie akwizycje.

2006-08-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców