W ciągu trzech kwartałów 2005 roku Link4 zmniejszyło poziom kosztów działalności ubezpieczeniowej do kwoty 37,1 mln zł (w porównaniu z 40,8 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). W tym okresie udział kosztów działalności ubezpieczeniowej w składce zarobionej brutto wyniósł 40,2 proc. wobec 79,7 proc. w analogicznym okresie 2004 roku.
W tym okresie Link4 wypłaciło 36,8 mln zł z tytułu odszkodowań, osiągając współczynnik szkodowości na poziomie 70,1 proc. wobec 80,4 proc. po trzech kwartałach 2004 roku. Strata netto wyniosła 13,7 mln zł wobec 32,0 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi firmy osiągnęło 204,4 proc.
Zysk ubezpieczeniowy w tym okresie wyniósł 20,8 mln zł w porównaniu do 7,5 mln zł w analogicznym okresie 2004 roku.
Strata techniczna ubezpieczeń wyniosła 20,4 mln zł. Rezerwy techniczno – ubezpieczeniowe brutto osiągnęły poziom 88,0 mln zł. W trzecim kwartale 2005 roku akcjonariusze Link4 dokonali podwyższenia kapitału spółki o 9,1 mln zł. Obecnie zaangażowanie kapitałowe akcjonariuszy Link4 wynosi 145 mln zł.
„Ponad 80 procentowy wzrost przypisu składki brutto stawia Link4 w grupie najdynamiczniej rozwijających się towarzystw ubezpieczeniowych na rynku. Przy jednoczesnej, istotnej poprawie współczynnika udziału kosztów działalności wyniki finansowe za trzeci kwartał 2005 są odzwierciedleniem założeń planu biznesowego na 2005 rok”, powiedział Wojciech Rabiej, Dyrektor Finansowy Link4 TU SA.
Wprowadzony w drugim kwartale 2005 roku, internetowy kanał dystrybucji ubezpieczeń w Link4 zyskuje coraz większą popularność wśród klientów firmy. Wyniki sprzedaży przez Internet wykazują wyraźny trend wzrostowy, wskazujący na możliwość przekroczenia prognozowanych planów sprzedaży przez ten kanał dystrybucji na pierwsze 12 miesięcy jego funkcjonowania. Coraz większym uznaniem cieszą się również nowe produkty ubezpieczeniowe firmy, wprowadzone w tym roku – Pakiet 4+, Nowy + oraz Szyby 24.
„Pierwsze trzy kwartały 2005 roku upłynęły w Link4 pod znakiem intensywnego rozwijania potencjału modelu direct. Przejawiło się to między innymi w skutecznym wprowadzeniu nowych, niestandardowych produktów ubezpieczeniowych oraz drugiego kanału dystrybucji, jakim jest sprzedaż przez Internet. Nowe produkty i usługi zadecydowały o bardzo dobrej dynamice wyników finansowych za trzy kwartały 2005” – powiedziała Zofia Dzik, Prezes Zarządu Link4 TU SA.