Przyrost przychodów i związany z ekspansją wzrost kosztów w II kwartale 2007 r.
W II kwartale 2007 roku przychody operacyjne wyniosły 76,6 mln zł, w porównaniu do 63,4 mln zł, uzyskanych w II kwartale 2006 roku (wzrost o 21%).
Narastająco po dwóch kwartałach 2007 roku przychody operacyjne wyniosły 146,2 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2006 roku wyniosły 117,5 mln zł (wzrost o ponad 24%).
Koszty operacyjne w II kwartale 2007 roku wyniosły 57,0 mln zł w porównaniu do 42,9 mln zł w II kwartale 2006 roku, co oznacza wzrost o 33% (koszty związane z rozwojem sieci).
Narastająco po dwóch kwartałach 2007 roku koszty operacyjne wyniosły 108,8 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2006 roku sięgały 86,7 mln zł, co oznacza wzrost o 25% (koszty związane z rozwojem sieci).
Kontynuacja wzrostów wyniku finansowego w II kwartale 2007 r.
Wynik operacyjny brutto (z uwzględnieniem utraty wartości kredytów i pożyczek) wzrósł po dwóch kwartałach 2007 roku do 35,4 mln zł, w porównaniu do 32,3 mln zł uzyskanych w analogicznym okresie roku ubiegłego (wzrost o 9,6%).
W II kwartale 2007 roku wynik finansowy netto zamknął się kwotą 14,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 14,4 mln zł (wzrost o ponad 3,5%).
W I półroczu 2007 roku wynik netto wzrósł do 26,3 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie roku ubiegłego było to 23,6 mln zł (wzrost o 11,4%).
Wzrost wartości akcji kredytowej i depozytowej oraz skali działalności banku
W porównaniu z końcem II kwartału 2006 roku wartość udzielonych na koniec czerwca 2007 roku kredytów wzrosła o prawie 46% i wyniosła 6 731 mln zł (4 617 mln zł w II kwartale 2006 r.). W porównaniu z końcem I kwartału 2007 roku (5 834,2 mln zł) wartość kredytów wzrosła o ponad 15%.
Po stronie pasywów na koniec II kwartału 2007 roku wartość zgromadzonych na rachunkach klientów depozytów zwiększyła się w stosunku do II kwartału 2006 roku o prawie 22% i wyniosła 5 255 mln zł (4 321 mln zł na koniec II kwartału 2006 roku).
Wartość aktywów banku ogółem na koniec II kwartału 2007 roku wyniosła ponad 7,9 mld zł i była o ponad 8% wyższa niż na koniec I kwartału 2007 roku (7,3 mld zł) i o prawie 24% niż na koniec II kwartału 2006 roku (6,5 mld zł).
– Mamy za sobą kolejny udany kwartał, który dowodzi słuszności obranej przez nas strategii rozwoju – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska S.A. – Na wyniki banku decydujący wpływ ma rosnąca skala sprzedaży nowoczesnych produktów bankowych, a zwłaszcza kredytów hipotecznych, funduszy inwestycyjnych oraz zaawansowanych usług bankowości elektronicznej. Przewiduję, że w kolejnych kwartałach będziemy obserwować dalszy wzrost naszej aktywności. Bez wątpienia sprzyjać temu będzie realizowany już program rozwoju sieci 150 placówek w największych aglomeracjach. Kluczem do utrzymania dynamicznego rozwoju banku jest znacznie większa dostępność połączona z zaawansowanymi produktami i usługami finansowymi. Zwiększa się systematycznie liczba nowych klientów, którzy wykorzystują skandynawską jakość w polskiej bankowości.