W 2005 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 567,1 mln, przy czym po skorygowaniu o pozycje jednorazowe (zysk ze sprzedaży akcji PZUprzychody nadzwyczajne oraz nadzwyczajna amortyzacja), zysk z działalności powtarzalnej wyniósł 208,3 mln zł.
Zarząd Banku zaproponuje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 0,17 zł na akcję, czyli łącznej kwoty 144,4 mln zł, co stanowiłoby 48% wyniku netto roku 2006 tak, że stopa dywidendy wyniosłaby 2,1% (przy cenie z 29.12.2006).
Rok 2006 należy uznać za bardzo udany dla Banku Millennium. Charakteryzuje go znaczna poprawa wyników, którą obrazują następujące, główne wskaźniki:
• ROE wzrósł z 10,5% (bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych) do 13,6%
• Wynik z pozycji odsetki wzrósł o 9,8% r/r
• Wynik z tytułu prowizji wzrósł o 37,9% r/r
• Przychody operacyjne ogółem (powtarzalne) wzrosły o 24,8% r/r
• Koszty ogółem wzrosły o 10,6 % (lub +4,37,1% po wyłączeniu wpływu projektów rebrandingu i rozbudowy sieci oddziałów w 2006 roku i nadzwyczajnej amortyzacji w 2005 roku)
• Wskaźnik koszty / dochody obniżył się z 74,4% (bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych) do 67,7%
• Udział kredytów zagrożonych w kredytach ogółem spadł z 10% do 5,7%
• Współczynnik wypłacalności wyniósł 13,6%
Rok 2006 był także okresem, w którym Grupa Banku Millennium znacząco podwyższyła swój udział w rynku wybranych produktów, a w szczególności:
W rynku kredytów hipotecznych: z 7,1% do 9,7% w portfelu ogółem (117% wzrostu r/r) oraz z 11% do 13,5% w nowej sprzedaży (98% wzrostu r/r)
W rynku kart kredytowych: z 3% do 4,1% pod względem liczby kart (108% wzrostu r/r)
W rynku funduszy inwestycyjnych: z 2,6% do 3,6% w aktywach w zarządzaniu (121% wzrostu r/r)
W rynku faktoringu : z 4,1% do 7% w obrocie faktur (123% wzrostu r/r)
W rynku leasingu: z 5,7% do 6,2% w nowej sprzedaży (28% wzrostu r/r)
Tym samym Bank zbliżył się (lub, w przypadku kredytów hipotecznych, już zrealizował) swe cele średnioterminowe, podane w roku 2005. Ponadto założony na rok 2007 cel sprzedaży krzyżowej, wynoszącego 3 produkty na Klienta, został osiągnięty rok przed planowanym terminem.