Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w pierwszym półroczu br. zebrało ponad 751 mln zł składki przypisanej brutto – to o ponad 157 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ergo Hestia zwiększyła tym samym sprzedaż ubezpieczeń majątkowych o 26,6 proc. Zysk finansowy spółki wzrósł do ponad 61 mln zł netto.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA zebrało natomiast ponad 104 mln zł składki przypisanej brutto. Zysk netto spółki przekroczył 5 mln zł. W ubezpieczeniach na życie dynamika sprzedaży Ergo Hestii wyniosła 119 proc.
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA – drugie w Grupie towarzystwo zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi – zebrało ponad 126 mln zł składki. Dynamika sprzedaży tej spółki wyniosła 131 proc. Zysk finansowy MTU przekroczył 7 mln zł netto.
Pierwsze półrocze br. w ubezpieczeniach majątkowych przebiegło pod znakiem intensywnych prac nad zmianą formuły ubezpieczeń komunikacyjnych dla klientów indywidualnych. Efektem tych działań było wprowadzenie od 10 sierpnia br. nowej taryfy komunikacyjnej. Polega ona na jeszcze bardziej indywidualnym podejściu do klienta – polisę można teraz precyzyjnie dopasować do ryzyka, jakie jest związane z konkretnym kierowcą. Nowe zniżki premiują i promują bezpieczne i odpowiedzialne zachowania na drodze. Do końca 2010 roku Ergo Hestia chce uzyskać co najmniej dziesięcioprocentowy udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (obecnie wynosi on 6,45 proc.).
W zakresie indywidualnych ubezpieczeń na życie Ergo Hestia rozwija sprzedaż ubezpieczeń ochronnych dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta oraz ubezpieczeń rentowych z gwarantowaną kwotą świadczenia. Ponadto spółka służy ochroną dużym klientom korporacyjnym, proponując im grupowe programy ubezpieczeniowe dopasowane do specyfiki danej branży i klienta.
Pierwsze półrocze 2007 r. to również rozwój towarzystwa majątkowego MTU. Spółka kontynuuje sprzedaż prostych i wystandaryzowanych ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców, m.in. za pośrednictwem internetu. Do końca tego roku MTU planuje utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży, którą osiągnęła w pierwszym półroczu br.
Ponadto Ergo Hestia sukcesywnie otwiera kolejne punkty w ramach wyłącznej sieci sprzedaży ubezpieczeń majątkowych i na życie, w których dostępna jest oferta Grupy. Obecnie jest ich 445, a do końca 2007 r. ma być ponad pół tysiąca. Trendem zapoczątkowanym przez Ergo Hestię jest sprzedaż ubezpieczeń na stoiskach w galeriach handlowych (obecnie jest 50 takich punktów). Większa dostępność Ergo Hestii dla klientów sprzyja coraz lepszym wynikom finansowym Grupy.