W raportowanym okresie, czyli do końca drugiego kwartału 2008 Pramerica Życie zebrała ponad 59,8 mln zł składki przypisanej brutto, z czego 37,9 mln zł pochodzi z działalności bezpośredniej. Wynik ten oznacza 14-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2007 roku. Natomiast w samym drugim kwartale 2008 firma zebrała 19 mln zł składki przypisanej brutto z działalności bezpośredniej, co oznacza wzrost o ponad 15% w porównaniu z drugim kwartałem 2007.
Coraz lepsze rezultaty Pramerica Życie w obszarze działalności bezpośredniej skutkują dodatnim wynikiem finansowym netto odnotowanym na koniec drugiego kwartału bieżącego roku. Firma zrealizowała zysk netto w wysokości 355 tys. zł, co jest istotną poprawą w porównaniu ze stratą w wysokości 3,5 mln zł, zanotowaną w analogicznym okresie 2007 roku.
Również dwa ważne, w ocenie towarzystw ubezpieczeniowych parametry, takie jak wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami oraz wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi pozostały na koniec drugiego kwartału na bardzo dobrym poziomie. Wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami wyniósł w Pramerica Życie ponad 158%, co oznacza, że pokrycie rezerw lokatami jest ponad 1,5-krotne. Zapewnia to wysoki poziom bezpieczeństwa, bowiem rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe w swojej istocie przedstawiają zobowiązania towarzystwa wobec ubezpieczonych osób. Natomiast wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w na koniec drugiego kwartału wyniósł 429%, co oznacza, że środki własne Pramerica Życie są aż ponad czterokrotnie większe niż margines wypłacalności. Wielkość środków własnych na poziomie marginesu wypłacalności jest potrzebna na zabezpieczenie płynności towarzystwa ubezpieczeniowego.
Spełnienie powyższych finansowych norm ostrożnościowych, czyli utrzymanie tych wskaźników na poziomie wyższym niż 100%, jest szczególnie ważne ze względu na interes klientów jak i bezpieczeństwo firmy. Demonstrują one bezpieczeństwo wypłacalności towarzystwa i gotowość spełnienia zobowiązań wobec klientów (wypłaty świadczeń).