Na polskim rynku księgarni internetowych wyraźnie rządzą dwie firmy: Empik i Merlin. Trzecią pozycję chce osiągnąć wysylkowa.pl – jedna z najstarszych księgarni internetowych w Polsce.
Jak wygląda ruch na stronie wysylkowa.pl według Alexy (alexa.com – witryna dostarczająca informacje na temat generowanego ruchu w internecie) w perspektywie ostatniego miesiąca na tle konkurencji?
Wyraźnie widać, że pozycja empik-u (a także merlin-a, którego ruch utrzymuje się na podobnym poziomie) jest niezagrożona. Jednakże wśród pozostałych księgarni brakuje wyraźnego wicelidera. Do tego miana aspiruje wysylkowa.pl.
Wysylkowa.pl to jedna z najstarszych księgarni internetowych w Polsce (istnieje od 2002 roku). W jej ofercie znaleźć można ponad sto tysięcy unikalnych produktów takich jak książki, filmy, muzyka, gry komputerowe oraz biżuteria. Funkcjonowanie od ponad 8 lat skutkuje zarówno dużym doświadczeniem pracowników jak i obszerną bazą lojalnych i zadowolonych klientów.
Podsumowania roku 2009, który był przełomowy w historii firmy z Łodzi oraz planów na najbliższe miesiące dokonał Witold Wiercioch – współwłaściciel sklepu:
„Dzięki stałemu rozwojowi oraz wprowadzeniu zmian wynikających z przeprowadzonego na początku 2009 audytu SEO (obejmującego tematyką optymalizację całego serwisu oraz zagadnienia marketingu) podwoiła się liczba osób odwiedzających nasz sklep każdego dnia. Przełożyło się to bezpośrednio na znaczne zwiększenie liczby zamówień oraz wzrost zainteresowania oferowanymi produktami. Dzięki temu wysylkowa.pl znalazla się w czołówce polskich księgarni internetowych.”
W dalszych planach właściciele księgarni mają zamiar przeprowadzić działania, które dodatkowo wzmocnią jej pozycję umieszczając ją na zdecydowanym 3 miejscu na rynku. Pomóc w osiągnięciu tego celu ma pozyskanie inwestora. „Wysylkowa.pl jest obecnie w trakcie rozmów z potencjalnymi inwestorami, które powinny zakończyć się w połowie roku. Dzięki temu uda się pozyskać fundusze, które będzie można wykorzystać na rozwój i implementację nowych rozwiązań. Rozwiązań, które znacząco wpłyną na pozycję firmy.”
„Analizując dane dostępne w internecie widać, że obecnie na polskim rynku królują bezapelacyjnie Empik i Merlin. W najbliższym czasie nie będzie szans na osiągnięcie ich poziomu. Niemniej, wśród pozostałych księgarni, które zajmują podobną pozycję brakuje wyraźnego wicelidera. Naszym celem jest wdrożenie rozwiązań, które w perspektywie najbliższych miesięcy pozwolą na umocnienie wspomnianej już 3 pozycji wśród krajowych księgarni internetowych. Pozycji zdecydowanej i niezagrożonej w dłuższym okresie czasu” – dodaje Witold Wiercioch.
Nadchodzące miesiące będą jednym z najbardziej pracowitych okresów dla całego zespołu. Obecnie księgarnia skupia się na wdrożeniu nowatorskich działań marketingowych, w których wykorzystywać będzie zarówno social marketing, e-PR oraz stałe działania marketingowe w wyszukiwarkach (SEM). W dalszych planach znajdują się między innymi rozwój programu partnerskiego dla stałych klientów a także implementacja nowatorskich rozwiązań w zakresie współpracy z wydawnictwami oraz hurtowniami książek.
Więcej o planach księgarni internetowej wysylkowa.pl dowiedzieć się będzie można bezpośrednio na stronie sklepu (wysylkowa.pl) oraz na portalach społecznościowych (facebook, twitter).
Źródło: Wysylkowa.pl