Według najnowszych danych mBanku najbardziej przedsiębiorczy są klienci z województwa mazowieckiego, małopolskiego i łódzkiego – to tam powstaje najwięcej nowych firm.
Z raportu „Aktywność Biznesowa Polaków”, przygotowanego w tym roku przez Dun & Bradstreet Poland wynika, że najwięcej nowych firm powstawało w województwie zachodniopomorskim, mazowieckim oraz pomorskim. Natomiast według najnowszych danych internetowego mBanku województwa mogące pochwalić się największą liczbą zakładanych działalności gospodarczych to: mazowieckie, małopolskie i łódzkie.
Według Dun & Bradstreet Poland w województwie zachodniopomorskim na jedną firmę przypada 8,72 mieszkańców. Na Mazowszu z kolei zarejestrowanych jest 18 proc. spośród 3,4 mln wszystkich firm w kraju. Niemal co 9. mieszkaniec Mazowsza prowadzi własny biznes. Pierwszą trójkę najbardziej aktywnych zamykają mieszkańcy pomorskiego, gdzie jest 200 tys. firm, przy czym blisko 95 proc. z nich stanowią te z sektora MSP. Na każdą z nich przypada niemal 10. mieszkańców. Najmniejszą przedsiębiorczością wykazują się natomiast mieszkańcy wschodnich regionów Polski. W podkarpackim tylko co 16. mieszkaniec prowadzi własną działalność. W województwie lubelskim na jedną firmę przypada 15. mieszkańców, a w podlaskim nieco ponad 14,6.
Nieco inaczej te dane wyglądają w mBanku. – Nasze statystyki wyraźnie pokazują, że najwięcej nowych firm zakładanych jest w województwie mazowieckim. Oczywiście największą aktywnością biznesową wykazują się mieszkańcy stolicy, ale również stosunkowo dużo biznesów powstaje w mniejszych miastach, takich jak Płock, Ostrołęka czy Radom – mówi Piotr Grala, ekspert ds. klientów firmowych mBanku.
Na kolejnych miejscach znaleźli się klienci firmowi mBanku, otwierający działalność w województwie małopolskim, łódzkim, dolnośląskim oraz wielkopolskim. Liderzy raportu Dun & Bradstreet Poland – województwo zachodniopomorskie oraz pomorskie – w statystykach mBanku znaleźli się na szóstej i siódmej pozycji. Natomiast najmniej firm, podobnie jak w raporcie ogólnopolskim, klienci mBanku zakładają w województwach: podkarpackim, lubelskim oraz podlaskim.
– Nie ukrywam, że pozytywnie zaskoczyła mnie tak duża liczba klientów województwa łódzkiego, którzy otwierają działalność gospodarczą. Dla porównania, w raporcie Dun & Bradstreet łódzkie znalazło się dopiero na dziewiątej pozycji. Tym bardziej cieszy mnie, że nasi klienci z tego regionu wykazują się dużą przedsiębiorczością – dodaje Grala.
Źródło: mBank