„To awaria niespotykana dotąd w polskim systemie bankowym. Z informacji ‚WSJ Polska’ wynika, że niektóre wypłaty księgowane były nawet szesnastokrotnie! Szybko okazało się, że błąd Visy odczuli nie tylko polscy klienci. – Problemy wystąpiły również w Czechach i na kilku mniejszych europejskich rynkach – mówi Fiona Wilkinson, rzeczniczka Visa Europe. W Polsce pierwsi o kłopotach największego gracza na polskim rynku kart debetowych i kredytowych poinformowane zostały osoby korzystające z usług mBanku i MultiBanku – detalicznych części grupy BRE […].”, czytamy.
„Wczoraj jeszcze wczesnym popołudniem największe polskie instytucje finansowe zaprzeczały, że ich klienci zgłaszali jakiekolwiek problemy. Tymczasem kilka godzin później przyznały, że sytuacja wcale nie wygląda tak różowo. Do kłopotów najpierw przyznał się PKO BP. – Problem dotknął również kilkudziesięciu klientów naszego banku – przyznaje Tomasz Fill, rzecznik spółki. Problem dotyczy w ich przypadku tylko kart kredytowych i obciążeniowych. Błędnych transakcji najpopularniejszymi w kraju kartami debetowymi PKO BP nie zaksięgował.Bezboleśnie przez awarię Visy nie udało się przejść klientom Citi Handlowego. Nie było co prawda zgłoszeń od klientów indywidualnych, za to ucierpieli użytkownicy kart korporacyjnych […].”, czytamy dalej.
Już wczoraj wieczorem MultiBank podał, że anulował obciążenia, które powstały w wyniku błędu w systemie VISA i klienci mogą korzystać z środków zgromadzonych na rachunkach. Także mBank zapewnił w komunikacie, że przywróci prawidłowy stan kont wszystkim klientom, których dotknęły problemy związane z błędnymi danymi z VISA.
Więcej na ten temat w „The Wall Street Journal Polska” – finansowym dodatku „Dziennika”.