„Obecność Spółki na rynku giełdowym znacznie poprawi płynność naszych akcji, a w perspektywie pozwoli na łatwiejszy dostęp do kapitału, również pochodzącego z nowych emisji. Nasza strategia zakłada stałą poprawę szeroko rozumianego serwisu oraz ciągły wzrost jakości oferowanych wyrobów – mówi Marek Błażków, Prezes Zarządu.
Zakłady Lniarskie „Orzeł” S.A. są liderem polskiego przemysłu lniarskiego, a także uznanym w świecie producentem tkanin lnianych. Ponad 50% produkcji trafia na najbardziej konkurencyjne rynki Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej, Ameryki Południowej oraz takich krajów jak: Tajlandia, Mauritius, RPA, Maroko, czy Tunezja.
Do najważniejszych zagranicznych odbiorców wyrobów „Orła” należą: Federated Merchandising Group, Chris Stone Inc., Stevens Linen Assoc. Inc., Cotonificio Honegger S.p.A.,Taylor Imp. Co., Duralee Fabrics Ltd., Decorative Screen Printers, World Linen&Textile Company, MAC Mode GmbH & Co. KGaA, JAB Josef Anstoetz KG, LANA Natural Wear GmbH, Berri Modern Women GmbH, Himla AB.
W Polsce pośród partnerów Spółki znajdują się: Kan (ze swoją marką Tatuum), Monnari, AlmiDecor, Layla, Galeria Centrum, Black-Red-White, Vistula&Wólczanka S.A. i inni, których gotowe kolekcje trafiają zarówno na rynek polski, jak i są eksportowane.
Historia Zakładów Lniarskich „Orzeł” sięga 1844 r. W 1867 r. na światowej wystawie przemysłowej w Paryżu Mysłakowickie Zakłady Lniarskie otrzymały złoty medal za ekspozycję swoich wyrobów.
Po wojnie, wraz z przejęciem zakładu przez Polaków, nadano Zakładom nazwę „Orzeł”. W roku 1961 na Targach Poznańskich po raz pierwszy prezentowane były tkaniny ubraniowe „Orła”. W 1966 r. już 80% produkcji sprzedawane było do: USA, Anglii, Skandynawii, Niemiec i Australii.
W 1995 r. Firma weszła do programu NFI – 1 marca 1995 r. nastąpiło przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. 24 lipca 1998 r. po raz pierwszy akcje ZL „Orzeł” S.A. zadebiutowały na CeTO.
Dzięki przeprowadzonemu w 2006 r. procesowi restrukturyzacji Spółka obniżyła koszty ogólnego Zarządu o 11% oraz koszty sprzedaży o 22% przy nieznacznym spadku przychodów ze sprzedaży (ok. 1%).
Spółka kontynuuje działania restrukturyzacyjne zmierzające do trwałego urentownienia działalności.