PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZ PeoPay KIDS korzysta już 33 tys. dzieci. Maluchy mają w skarbonkach łącznie 12,5 mln zł
Bank Pekao SA

Bank Pekao SA

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce i wiodącym bankiem korporacyjnym w kraju.

Z PeoPay KIDS korzysta już 33 tys. dzieci. Maluchy mają w skarbonkach łącznie 12,5 mln zł

Informacje 22.10.2020 (10:36) informacja prasowa
Bankowość internetowaKonta Bank Pekao SA

Już 33 tys. dzieci w Polsce korzysta z Pakietu PeoPay KIDS i razem z rodzicami uczy się finansów oraz oszczędzania w aplikacji. Rozwiązanie Banku Pekao S.A. zostało wdrożone na Dzień Dziecka, 1 czerwca br. Od tego czasu młodzi użytkownicy wykonali już 327 tys. transakcji na łączną kwotę 2,8 mln zł. Dzieciom udało się również oszczędzić w skarbonkach aż 12,5 mln zł.

Nowoczesny pakiet rozwiązań bankowych PeoPay KIDS jest skierowany do dzieci w wieku 6-13 lat oraz ich rodziców. Ci ostatni otrzymują narzędzie do edukacji finansowej swoich dzieci, a dodatkowo w usługach bankowości elektronicznej mogą w Panelu Rodzica prowadzić dyskretny nadzór nad finansami dziecka. Badania wskazują, że to głównie mamy podejmują decyzję o założeniu pierwszego konta dla dziecka. Tak też jest w przypadku PeoPay KIDS – 63 proc. pakietów dla dzieci zostało uaktywnionych przez mamy.

Aplikacja wraz z produktami (kontem osobistym i oszczędnościowym, kartą do konta) szybko spotkała się z dużym zainteresowaniem. Obecnie pakietu używa na co dzień ponad 33 tys. dzieci. 97 proc. z nich ma aktywną kartę PeoPay KIDS, którą płacą podczas codziennych, drobnych zakupów. Aż 98 proc. wszystkich operacji wykonanych za jej pomocą to transakcje bezgotówkowe, których średnia wartość wynosi 8,3 zł. Dzieci preferują bezpieczne płatności zbliżeniowe – 85 proc. wszystkich transakcji bezgotówkowych, to właśnie transakcje tego typu. Większość płatności kartą to zakupy w sklepach spożywczych – 51 proc.

Jak pokazują dane najmłodsi są przyzwyczajeni do nowych technologii, z którymi spotykają się na co dzień od dziecka i co więcej świetnie sobie z nimi radzą. Płatność za pomocą karty jest dla nich naturalnym odruchem i nie odczuwają potrzeby wypłacania pieniędzy. Zaledwie 2 proc. operacji wykonanych za pomocą karty płatniczej, to wypłaty z bankomatów. Dzieci pobierają z urządzeń gotówkę w wysokości średnio 39 zł.

– Wprowadzone w połowie roku rozwiązanie finansowe dla dzieci cieszy się dużym powodzeniem. 33 tys. użytkowników Pakietu PeoPay KIDS, którzy często korzystają
z aplikacji, pokazuje, że na polskim rynku brakowało usługi, która łączyłaby funkcje kierowane do rodziców oraz najmłodszych dzieci. Pakiet PeoPay KIDS cieszy się największym zainteresowaniem wśród dzieci w wieku 9-12 lat, które stanowią aż 74 proc. wszystkich użytkowników. Pokazuje to, że tego typu rozwiązania są naprawdę potrzebne i jestem przekonany, że rynek dziecięcych produktów bankowych będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijał – mówi Tomasz Molenda, dyrektor biura Zarządzania Segmentem Klientów Detalicznych w Banku Pekao S.A.

Jedną z ważniejszych funkcji aplikacji jest możliwość odkładania przez dzieci własnych pieniędzy do wirtualnej skarbonki w ramach konta oszczędnościowego Mój Skarb. Dzięki temu PeoPay KIDS ułatwia oszczędzanie na wymarzone cele, które Bank Pekao dodatkowo wspiera specjalną ofertą 2 proc. na rachunku oszczędnościowym do 3 tys. zł przez 120 dni od otwarcia.

W aplikacji dzieci mają szansę oszczędzić pożądaną kwotę na wybrany przez siebie cel, kontrolując przy tym postępy zbiórki. Stan swoich finansów dzieci sprawdzają średnio nawet 15 razy w miesiącu, logując się do aplikacji. Średnie saldo pieniędzy w wirtualnym portfelu najmłodszych to 171 zł. Natomiast na skarbonkach dzieci odkładają najczęściej 620 zł. Do tej pory wszyscy młodzi użytkownicy PeoPay KIDS zgromadzili na swoich skarbonkach już 12,5 mln złotych.

PeoPay KIDS to pierwsze bankowe rozwiązanie, które pomaga rodzicom w edukowaniu dzieci w dziedzinie finansów osobistych. Prosta w obsłudze aplikacja jest przyjazna zarówno dla dzieci, jak i rodziców.

Aplikacja może być zainstalowana na smartfonie dziecka, a jeśli go nie posiada – na urządzeniu rodzica. Dziecko dostaje także do dyspozycji własną (z jednym z sześciu przygotowanych wizerunków) kartę płatniczą PeoPay KIDS do Konta Przekorzystnego. Dzięki niej może dokonywać płatności bezgotówkowych w sklepach oraz wypłacać gotówkę

z bankomatów – przy czym limit takich transakcji zawsze ustala rodzic (max. 50 zł dziennie). Bank nie pobiera opłat za wydanie i obsługę karty, jak również prowadzenie konta i wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów w Polsce. Dzięki udostępnieniu dzieciom płatności zbliżeniowych, Pekao wspiera bezpieczne zakupy bez dotykania gotówki.

Źródło: Bank Pekao

2020-10-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców