ING Bank Śląski umożliwia klientom założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości internetowej Moje ING. Dzięki temu mogą wygodnie korzystać z serwisów administracji publicznej m.in. zarejestrować firmę, czy złożyć wniosek o dowód. Usługa dostępna jest od 9 grudnia br.
Profil Zaufany pozwala na załatwienie różnych spraw urzędowych przez internet, bez kolejek i bez wychodzenia z domu. Z Profilem Zaufanym w Moim ING można między innymi:
- złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego dla siebie lub dziecka;
- złożyć wniosek o eKUZ – Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego;
- zarejestrować działalność gospodarczą;
- zgłosić sprzedaż samochodu w wydziale komunikacji;
- sprawdzić swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych lub w Rejestrze PESEL;
- złożyć wniosek o świadczenie rodzinne i kartę dużej rodziny;
- załatwić sprawy związane z ZUS i Urzędem Skarbowym.
Status danej sprawy można sprawdzić na bieżąco, jak również zrobić niezbędne opłaty urzędowe, bezpośrednio w Moim ING.
Założenie oraz korzystanie z Profilu Zaufanego w Moim ING jest bezpłatne. Autoryzacja tożsamości klienta następuje przez internet, bez konieczności potwierdzania w jednym z urzędów. Profil jest ważny 3 lata.