PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZa pomocą mojeID swoją tożsamość potwierdzamy online już od 5 lat

KIR

Za pomocą mojeID swoją tożsamość potwierdzamy online już od 5 lat

Informacje 18.06.2024 (14:40) informacja prasowa
Bankowość internetowaBankowość mobilna KIR

Od czerwca 2019 roku do końca maja 2024 roku, za pomocą mojeID swoją tożsamość Polacy potwierdzili online ponad 340 mln razy. W 2023 roku, średnia dzienna liczba uwierzytelnień z wykorzystaniem mojeID, wyniosła ok. 290 tys. W rekordowym momencie KIR odnotował 1,4 mln uwierzytelnień jednego dnia.

W 2023 roku liczba potwierdzeń tożsamości realizowanych za pomocą mojeID wzrosła o 39 p.p. w porównaniu do 2022 roku. Tak dynamiczny wzrost świadczy o właściwym dopasowaniu usługi do oczekiwań użytkowników i wymagań rynku usług cyfrowych.

– Przygotowanie i wdrożenie w 2019 roku usługi mojeID, z myślą o dostarczeniu uniwersalnej i zaufanej metody potwierdzania tożsamości online, było strategicznie ważne dla przyspieszenia rozwoju cyfrowej gospodarki – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – Po 5 latach funkcjonowania mojeID stało się rozwiązaniem powszechnie wykorzystywanym zarówno przez podmioty komercyjne, jak i instytucje sektora publicznego. Dziś ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej może korzystać z  mojeID na potrzeby logowania i dostępu do usług świadczonych online. Wielką satysfakcją jest dla nas zaufanie wszystkich stron, dzięki którym mojeID działa zgodnie z potrzebami i wymaganiami dostawców usług i dostawców tożsamości oraz samych użytkowników – dodaje Piotr Alicki.

Uniwersalny klucz do usług online

mojeID – bezpieczny i wygodny sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną to obecnie najbardziej popularna i najszerzej dostępna metoda uwierzytelniania. Jest  nowoczesnym rozwiązaniem, zapewniającym bezpieczeństwo danych wykorzystywanych w procesie potwierdzenia tożsamości.

– Wiarygodne uwierzytelnienie klienta jest nieodzowne dla uzyskiwania bezpiecznego dostępu oraz sprawnego korzystania z usług oferowanych online. Pozwala usługodawcom na przyspieszenie i poprawę jakości obsługi klienta. Możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości wspiera rozwój nowych modeli biznesowych, takich jak praca zdalna czy telemedycyna, co ma pozytywny wpływ na efektywność
i innowacyjność całej gospodarki. Dzięki uniwersalnemu zastosowaniu, dostarczana przez KIR usługa mojeID, stała się jednym z podstawowych narzędzi w procesach digitalizacji – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usług identyfikacji i Ognivo w KIR.

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który przystąpił do mojeID jako dostawca tożsamości, oferując swoim klientom w 2019 roku, usługę uwierzytelnienia w dostępie do e-administracji i usług komercyjnych.

– PKO Bank Polski od początku wspierał inicjatywę utworzenia uniwersalnej usługi zdalnego potwierdzania tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną, współpracując z KIR w jej przygotowaniu i wdrożeniu – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim. – Jako największy bank w Polsce kreujemy trendy w rozwoju nowych usług. Wprowadzenie tożsamości cyfrowej i zdalnego uwierzytelnienia poprzez mojeID było jednym z elementów naszej strategii w zakresie rozwiązań cyfrowych, które mają ułatwiać naszym klientom korzystanie z nowoczesnej oferty rynkowej – dodaje Michał Macierzyński.

Z kolei PGNiG Oddział Detaliczny był pierwszym komercyjnym dostawcą usług, który udostępnił swoim klientom mojeID w zdalnym procesie zawierania umów na dostawę gazu.

– Ciągła optymalizacja procesów związanych z obsługą klienta jest naszym priorytetem. Realizując ten cel, wykorzystujemy nowoczesne technologie i rozwiązania, takie jak autoryzacja za pomocą mojeID. Dlatego, w ramach rozszerzenia funkcjonalności, dodaliśmy mojeID jako możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości dla klientów korzystających z usługi Polecenia Zapłaty. mojeID to nie tylko nowoczesny i wygodny sposób uwierzytelnienia, który ułatwia dostęp do oferowanych przez naszą Spółkę usług, ale również gwarancja bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych – podkreśla Łukasz Tacik, Dyrektor Departamentu Rachunkowości i Finansów w PGNiG Obrót Detaliczny.

Jako usługa identyfikacji elektronicznej, mojeID zapewnia zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej – europejskimi oraz krajowymi.

– W Orange Polska, który jest jednym z kilku największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku, zwracamy szczególną uwagę na wszystko, co zapewnia naszym klientom bezpieczeństwo danych oraz wygodny dostęp do naszych usług. Rozwój cyfrowych rozwiązań i potrzeby naszych klientów wymagały od nas wprowadzenia funkcjonalności, które umożliwiłyby potwierdzanie tożsamości online przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Usługa mojeID spełnia wszystkie te oczekiwania i wymagania zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i poufności danych. Jest przy tym wygodna i prosta – mówi Dariusz Bogdański, Kierownik Projektu, Orange Polska. – W 2021 roku wdrożyliśmy, we współpracy z KIR, możliwość potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID przy zdalnej sprzedaży naszych usług i produktów. Spotkało się to z bardzo dobrym odbiorem wśród naszych klientów. Obecnie udostępniamy tę możliwość podczas sprzedaży i obsługi większości produktów i usług Orange Polska. W najbliższym czasie chcemy rozszerzyć zakres wykorzystania usługi mojeID o sprzedaż kolejnych ofert – dodaje Dariusz Bogdański.

Dostępność i zaufanie

mojeID jest dostępne dla ok. 98 proc. wszystkich użytkowników bankowości elektronicznej, tj. ponad 22 mln osób. Taki sposób potwierdzania tożsamości zapewnia swoim klientom 11 banków komercyjnych, ok. 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z BPS S.A. i SGB-Bank S.A. oraz SKOK im. F. Stefczyka. Tym samym mojeID jest jednym z najpowszechniej używanych narzędzi zdalnego uwierzytelniania.

Ponad 60 komercyjnych dostawców usług wykorzystuje mojeID w procesach wymagających zdalnego uwierzytelnienia klienta, m.in. do rejestracji i zakładania konta klienta, zawarcia umowy, np. dla usług telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, zgłaszania wniosków o odszkodowania z ubezpieczenia, udzielania zgodny na Polecenie Zapłaty. W e-administracji, mojeID umożliwia logowanie do usług świadczonych przez ponad 1600 podmiotów i serwisów sektora publicznego,  m.in.: ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe online, w tym np. składać wnioski, deklaracje podatkowe, rejestrować  pojazdy. mojeID wspiera również procesy związane z zakładaniem i wykorzystywaniem Profilu Zaufanego oraz aktywację aplikacji mObywatel.

Uwierzytelnianie przez mojeID jest uznawane za jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań, co przekłada się na zaufanie zarówno usługodawców, dostawców tożsamości, jak i klientów. W ciągu 5 lat mojeID stało się kluczowym elementem transformacji cyfrowej, wyznaczając standardy w zakresie bezpieczeństwa i wygody zdalnego potwierdzania tożsamości. Dzięki powszechnej dostępności zmieniło także sposób, w jaki Polacy korzystają z usług cyfrowych.

Źródło: KIR

2024-06-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców