Z początkiem kwietnia ruszył sklep internetowy firmy Praktiker. Jest to pierwsza na polskim rynku dużych marketów budowlanych tak nowoczesna usługa i rozwiązanie z obszaru e-commerce. Aktualnie na www.praktiker.pl można już kupić ponad 10 tysięcy produktów do remontowania oraz urządzania domu czy ogrodu.
Dzięki wprowadzeniu nowej usługi – zakupów przez Internet – Praktiker ma możliwość dotarcia do ponad 15 milionów polskich użytkowników Internetu, których liczba, wraz z postępującą wirtualizacją gospodarki i większą dostępnością Internetu, stale rośnie. Serwis wystartował z ofertą niespełna 10 000 produktów, jednak baza jest systematycznie rozbudowywana i już teraz liczy sobie ponad 10 000 artykułów. Wkrótce na stronie www.praktiker.pl będzie można kupić większość artykułów dostępnych w marketach Praktiker na terenie całej Polski. Oferta podzielona jest na 5 kategorii: budowa i remont, narzędzia, wnętrza, ogród, artykuły gospodarcze.
Mocną stroną e-sklepu firmy Praktiker jest szybki i sprawny proces realizacji zamówień. Po wyborze produktów i złożeniu zamówienia na stronie www.praktiker.pl podejmujemy decyzję o sposobie dostarczenia towaru. Można skorzystać z usługi kurierskiej. Istnieje także możliwość osobistego odbioru zamówionego towaru: można go odebrać następnego dnia w warszawskim markecie na Okęciu lub bezpośrednio w firmie NetShops.pl w Ożarowie Mazowieckim. W sklepie internetowym działają Karty Klubu Praktiker – zarówno rabaty, jak i zbieranie salda zakupów.
Nowa forma zakupów ma na celu zwiększenie sprzedaży produktów firmy, budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o szybki proces realizacji zamówień oraz wzmocnienie wizerunku Praktikera jako firmy nowoczesnej, podążającej za światowymi trendami. Sklep internetowy stanowi dodatkowy kanał sprzedaży, czyli dodatkowy potencjał sprzedażowy. Jest to okazja dotarcia do klientów, którzy nie mają marketu Praktiker w swojej okolicy. Wychodzimy także naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz częściej i więcej kupują w sieci. Usługa realizowana jest na najwyższym poziomie. Wszystkie zamówienia realizujemy w ciągu maksymalnie 24h, a towar dostarczany jest pod drzwi zamawiającego. – mówi Krzysztof Włodarczak, koordynator ds. marketingu internetowego, który odpowiada za utrzymanie, rozwój oraz promocję serwisu sklepowego.
Z dniem 11 kwietnia rusza kampania reklamowa, której celem jest promocja i poinformowanie klientów o usłudze e-commerce firmy Praktiker. Kampania realizowana jest w Internecie.
Za projekt i realizację witryny www.praktiker.pl oraz kreację kampanii otwarciowej odpowiedzialna jest firma OPTeam S.A. Kampanię reklamową zaplanował i realizuje Dom Mediowy Maxus. Logistyką i obsługą klientów sklepu internetowego zajmuje się firma NetShops.pl.
Źródło: Praktiker