Z danych porównywarki cen Nokaut.pl wynika, że poniedziałkowe stresy odreagowujemy na zakupach w sieci.
To właśnie wtedy porównywarki, a co za tym idzie – sklepy internetowe, przeżywają prawdziwe oblężenie. Analitycy z Nokaut.pl, największej polskiej porównywarki cen prezentującej ponad 14 mln ofert, postanowili sprawdzić jak zmieniają się preferencje zakupowe użytkowników w poszczególnych miesiącach, a także to, jak rozkłada się ruch w serwisie w ciągu tygodnia.
Po przeanalizowaniu statystyk okazało się, że najczęściej szukamy produktów w sieci w poniedziałki około godziny 20.00 – jesteśmy wówczas o 30 proc. bardziej aktywni niż w godzinach pracy (9 – 16). Najmniej wizyt porównywarka odnotowuje w soboty. Liczba odwiedzających jest wtedy średnio o 25 proc. mniejsza niż w poniedziałek.
„Liczba osób odwiedzających naszą porównywarkę sięga 200 tys. użytkowników dziennie. Polacy coraz częściej korzystają z możliwości porównania cen produktów – wiedzą, że dzięki temu mogą zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Rośnie również liczba użytkowników mobilnych porównywarek takich jak m.nokaut.pl. Dzięki nim będąc na zakupach w supermarkecie możemy sprawdzić, ile dany produkt kosztuje w sklepach internetowych, a następnie zdecydować czy bardziej korzystnym rozwiązaniem będzie zakupienie go na miejscu czy zamówienie przez internet. Jak wynika z naszego ubiegłorocznego raportu, średnie różnice pomiędzy cenami produktów AGD i RTV między sklepami tradycyjnymi a internetowymi wynoszą 24 proc.” – podkreśla Wojciech Czernecki, Prezes Zarządu Nokaut.pl.
Wykres 1. Procent odwiedzających porównywarkę Nokaut.pl w ujęciu godzinowym
Nokaut.pl dokonał również zestawienia produktów, które cieszyły się największą popularnością na przestrzeni ostatnich dziesięciu miesięcy. Wynika z niego, że nasze preferencje zakupowe zmieniają się w zależności od pory roku. Nie jest szczególnym zaskoczeniem to, że zimą interesują nas narty, latem klimatyzatory i preparaty przeciwdziałające poceniu się, a jesienią suszarki do grzybów. Interesujący jest jednak fakt, że zimą szukamy również środków wspomagających odchudzanie. Oczywiście pewne kategorie produktów – laptopy, telefony komórkowe czy konsole do gier – cieszą się popularnością niezależnie od pory roku.
Źródło: Interlook Consultancy