PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZakupy ze smartfonem w ręku – najciekawsze wnioski z badania na temat wpływu aplikacji lojalnościowych na zachowania klientów

Zakupy ze smartfonem w ręku – najciekawsze wnioski z badania na temat wpływu aplikacji lojalnościowych na zachowania klientów

Informacje 11.06.2019 (14:27) informacja prasowa

Pod koniec maja miały miejsce dwa bardzo ważne wydarzenia dla branży handlowej:  Targi ReDI, których organizatorem jest Polska Rada Centrów Handlowych oraz Kongres Rynku FMCG. Na obu z nich byli obecni przedstawiciele firmy Selectivv specjalizującej się w pozyskiwaniu oraz analizie danych ze smartfonów i na tej podstawie odkrywaniu zachowań użytkowników w realnym świecie. Zgromadzone przez firmę dane pozwoliły na przeprowadzenie badania na temat aplikacji mobilnych danych sklepów i ich wpływu na lojalność zakupową klientów. Poniżej prezentujemy najciekawsze wnioski oraz obserwacje. 

telefon
ALotOfPeople, YAY Foto

Badaniem zostali objęci klienci 3 rodzajów sklepów: dyskontów spożywczych, DIY i drogerii. W przypadku klientów sklepów dyskontowych z aplikacji lojalnościowych częściej korzystają mężczyźni, którzy stanowią 51,23% badanych w stosunku do 48,77% kobiet. Struktura wiekowa osób korzystających z aplikacji rozkłada się dość równomiernie w przypadku kategorii wiekowych: 25-35, 36-45, 46-55 – od 21,20% do 22,30%. Wyjątkiem są osoby starsze, powyżej 55 roku życia, którzy w badanej grupie stanowią 8,64%. Najliczniej z aplikacji lojalnościowych korzystają rodzice dzieci w wieku 5-10 lat – 10,42% analizowanych klientów. Kolejne miejsce zajęły osoby korzystające z aplikacji randkowych 4,52% oraz rodzice dzieci w wieku 1-4 i kobiety starające się o dziecko – po 3,42%. Największe różnice można jednak zauważyć w analizie średniej liczby wizyt w wybranych sklepach w miesiącu. Osoby, które nie korzystają na co dzień z aplikacji lojalnościowych odwiedzają sklepy dyskontowe blisko 3  razy w miesiącu (średnio 2,98). W przypadku osób używających tych aplikacji liczba odwiedzin jest  dwukrotnie większa ( średnio 6,20).

Również w przypadku sklepów DIY (Castorama, Leroy Merlin) większą grupę osób korzystających z aplikacji lojalnościowych stanowią mężczyźni – 58,98% w stosunku do 41,02% kobiet. Najliczniejszą grupę kupujących z aplikacjami stanowią osoby w wieku 25-35 lat oraz starsze. Po raz kolejny dominującą grupą klientów korzystających z programów lojalnościowych są rodzicie dzieci w wieku 5-10 lat, którzy są jednocześnie najbardziej liczną grupą odwiedzającą tego typu sklepy. Jeśli chodzi o częstotliwość wizyt – osoby z aplikacjami lojalnościowymi odwiedzają sklepy typu DIY średnio 1,20 razy w miesiącu, a osoby bez 4 razy mniej (średnio 0,32).

Ostatnią analizowaną grupą sklepów były drogerie. W tym przypadku to zdecydowanie kobiety częściej korzystają z aplikacji lojalnościowych i stanowią 67,68% badanych klientów. W podziale na grupy wiekowe najbardziej liczną grupą były osoby w wieku 25-35 lat (28,52%), kolejną – klienci w wieku 36-45 (26,24%) oraz 46-55 (24,50 %). Najmniejszą liczną grupą były  osoby w wieku powyżej 55 lat (jedyne 5,50%). Dominującą grupą wśród klientów drogerii, którzy korzystają z aplikacji udostępnianych przez sklepy po raz kolejny są rodzice. Osoby posiadające dzieci w wieku 5-10 lat stanowią 19,25% badanych, a rodzicie dzieci w wieku 1-4 – 10,24%. Liczną reprezentację mają również osoby spędzające wakacje za granicą – 7,92% oraz osoby korzystające z aplikacji randkowych – 7,24%. Ciekawie wygląda również średnia liczba wizyt w drogeriach. Osoby bez aplikacji lojalnościowych odwiedzają je blisko 2 razy w miesiącu (średnio 1,98), a użytkownicy aplikacji lojalnościowych prawie 2 razy częściej(3,92).

W ramach badania Selectivv sprawdził również zwyczaje zakupowe konsumentów w zależności od odległości danego typu sklepów od miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zakupy spożywcze w sklepach typu Lidl lub Biedronka częściej robimy bliżej domu natomiast po zakupy związane z tekstyliami częściej udajemy się do sklepów zlokalizowanych bliżej naszej pracy.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że osoby posiadające aplikacje wybranych sklepów częściej odwiedzają sklepy stacjonarne. Z aplikacji sklepów typu DIY częściej korzystają mężczyźni, a z aplikacji drogerii częściej kobiety. Udział rodziców dzieci w wieku 1 – 4 lata i 5 – 10 lat jest większy wśród osób posiadających aplikacje wszystkich analizowanych typów sklepów niż wśród osób, które takich aplikacji nie posiadają.

Autorskie narzędzia i dane gromadzone przez Selectivv mogą być wykorzystywane zarówno przez podmioty związane z branżą handlową do analiz użytkowników oraz realizacji kampanii marketingowych, jak i przez podmioty ze sfery publicznej – urzędy, organizacje turystyczne, stowarzyszenia branżowe, etc. do prowadzenia badań z obszaru big data np. do mierzenia ruchu turystycznego czy zarządzania zasobami energetycznymi.

Źródło: Selectivv

2019-06-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców