PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZaledwie 20 proc. polskich banków oferuje możliwość zakupu ubezpieczenia, przy globalnej średniej wynoszącej 44 proc.

Zaledwie 20 proc. polskich banków oferuje możliwość zakupu ubezpieczenia, przy globalnej średniej wynoszącej 44 proc.

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Informacje 28.11.2020 (08:55) informacja prasowa

Pod względem dostępnych funkcjonalności online polskie banki plasują się powyżej globalnej średniej, ale wciąż mogą uczyć się od najlepszych instytucji na świecie. Jak pokazują wyniki badania Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution? przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, doświadczenie użytkownika oferowane przez polskie banki pozostaje w tyle za cyfrowymi liderami. Największe różnice dotyczą zakupu ubezpieczenia (24 p.p.), zgłoszenia zagubionej karty (21 p.p.), zamknięcia konta (20 p.p.) i zakupu produktu kredytowego (18 p.p.).

fot. Pexels

Digital Banking Maturity 2020 to czwarta edycja największego na świecie badania z zakresu bankowości cyfrowej, które w tym roku objęło 318 banków z 39 krajów. Poza oceną i porównaniem stopnia digitalizacji banków, eksperci Deloitte sprawdzili także doświadczenie użytkowników bankowych systemów. W ramach uzupełniającej analizy percepcji user experience (UX) prześledzili 19 scenariuszy odzwierciedlających 10 obszarów aktywności klientów na wszystkich etapach relacji z bankiem oraz przeprowadzili badanie UEQ (User Experience Questionnaire), obejmujące kompleksowe informacje na temat UX aplikacji mobilnych.

Jak wynika z badania, w latach 2018-2020 banki w Polsce rozwijały kanały zdalne szybciej niż banki globalnie, zwiększając swoją przewagę w bankowości internetowej i mobilnej. Spośród 13 polskich banków, objętych badaniem w 2020 roku, pięć to cyfrowi liderzy, którzy znajdują się w gronie 10 proc. najbardziej dojrzałych cyfrowo banków na świecie, a trzy znajdują się w grupie pościgowej.

– Choć dojrzałość cyfrowa polskich banków jest lepsza niż średnia światowa, istnieją jednak obszary, które zdecydowanie wymagają poprawy. O ile przewaga polskich banków jest najbardziej widoczna w zarządzaniu produktami i rachunkami oraz w procesie otwierania konta, to w przypadku obsługi klienta online czy sprzedaży produktów dodatkowych Polska znajduje się poniżej średniej globalnej. Biorąc pod uwagę, jak bardzo pandemia koronawirusa zmieniła sposób postępowania konsumentów, także w obszarze bankowości, wydaje się, że polskie banki powinny poprawić przede wszystkim obszary swojej działalności dotyczące budowania trwałych relacji z użytkownikami – mówi Michael Wodzicki, Partner Zespołu SAMA (Strategy, Analytics and M&A ), Deloitte.

UX a satysfakcja klientów

Globalni cyfrowi liderzy sektora bankowego dostrzegli już, że doświadczenie klienta to wyróżnik wpływający na satysfakcję klientów. Analizując to doświadczenie wzdłuż ścieżki użytkownika (customer journey) eksperci Deloitte ocenili, że UX polskich banków pozostaje jednak w tyle za cyfrowymi liderami. W przypadku takich funkcjonalności jak zbieranie informacji o koncie (57 proc. w Polsce vs 61 proc. globalnie) czy dodawanie kont z innych banków (17 proc. vs 22 proc.) te zaległości nie są jeszcze tak bardzo wyraźne. Natomiast największe luki dotyczą: ścieżki zakupu ubezpieczenia (20 proc. vs 44 proc.), zgłoszenia zagubionej karty (45 proc. vs 66 proc.), zamknięcia konta (18 proc. vs 38 proc.) i zakupu produktu kredytowego (57proc. vs 75 proc.).

Skuteczne pierwsze wrażenie

– Wskazówki dla klientów i przyjazny UX podczas otwierania konta są niezbędne, aby wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie. A to ono jest najczęściej decydujące dla efektywnego pozyskania i trwałego utrzymania klienta banku. Niezbędne jest też stałe zwiększanie funkcjonalności i dostosowywanie oferowanych narzędzi do zmieniającego się otoczenia, np. poprzez wprowadzanie usprawnień związanych z ograniczeniem dostępności placówek z powodu pandemii – mówi Daniel A. Majewski, Starszy menadżer w dziale Doradztwa Strategicznego, Deloitte.

Jak wynika z badania Deloitte, właśnie w scenariuszu UX dotyczącym otwierania konta najłatwiej zadbać o dobre pierwsze wrażenie. W tym celu konieczne jest dopracowanie takich prostych wydawałoby się funkcjonalności jak: ułatwienie szybkiego i poprawnego wprowadzania danych, możliwość czytelnego śledzenia postępów całego procesu, jasne i opisowe komunikaty o błędach, dostępność funkcji zapisywania postępów i możliwość późniejszego skończenia oraz potwierdzenie, że formularz jest przetwarzany.

– Dążenie do zapewnienia jak najlepszego doświadczenia użytkownika stanowi niezbędny element rozwoju cyfrowych strategii banków. W tym celu należy tak dobrać funkcjonalności UX, aby wspomagały poprawę satysfakcji klientów. Pomocne w tym jest zidentyfikowanie, które kluczowe obszary w przypadku danego banku należy poprawić, aby zwiększyć zadowolenie klienta z wykorzystania kanałów zdalnych – mówi Przemysław Szczygielski, Partner, lider zespołu doradztwa regulacyjnego i ryzyka, lider sektora finansowego w Polsce w Deloitte

Pełny raport do pobrania znajduje się tutaj.

Źródło: Deloitte

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
2020-11-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

0 PARP przyznała PayEye dotację. Będzie promocja polskiej płatności okiem za granicą
22.01.2021 (14:01) – informacja prasowa

PARP przyznała PayEye dotację. Będzie promocja polskiej płatności okiem za granicą

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała dotację wrocławskiemu fintechowi PayEye, który pierwszy na …

0 Uwaga phishing: oszuści podszywają się pod PayPal
22.01.2021 (13:12) – informacja prasowa

Uwaga phishing: oszuści podszywają się pod PayPal

Badacze Abnormal Security zidentyfikowali nową kampanię phishingową. Napastnicy tym razem wzięli na cel internautów …

0 UOKiK ukarał kolejną firmę. Mogo pobierała bezprawnie dodatkowe opłaty
22.01.2021 (12:38) – informacja prasowa

UOKiK ukarał kolejną firmę. Mogo pobierała bezprawnie dodatkowe opłaty

Ponad 320 tys. zł łącznej kary dla MOGO za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i …

0 Kolejny sąd rozpozna roszczenie banku o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału
22.01.2021 (12:35) – informacja prasowa

Kolejny sąd rozpozna roszczenie banku o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału

W lutym 2021 Sąd Apelacyjny w Warszawie wyda prawomocny wyrok w sprawie roszczenia banku o wynagrodzenie za …

0 #Prognozy2021: Wojciech Pysiewicz, Santander Consumer Bank: Można powoli zapomnieć o „bankowości za zero”
22.01.2021 (11:12) – artykuł nadesłany

#Prognozy2021: Wojciech Pysiewicz, Santander Consumer Bank: Można powoli zapomnieć o „bankowości za zero”

Przed nami kolejny „ciekawy” rok na polskim rynku bankowym i dalszych „wrażeń” na pewno nie zabraknie. …

0 #Prognozy2021: Karolina Jankowiak, SGB-Bank: Banki będą musiały wykazać elastycznością w relacjach z klientami
22.01.2021 (11:05)

#Prognozy2021: Karolina Jankowiak, SGB-Bank: Banki będą musiały wykazać elastycznością w relacjach z klientami

Największym wyzwaniem dla sektora bankowego w roku 2021 będzie zarządzanie ryzykami, które pojawiły się w 2020 roku …

PRNews.pl

Zobacz również

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

Nawet ponad 1,3 mln zł mogłaby pożyczyć…

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Wyższa marża może przełożyć się na spore…

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Tak naprawdę w Idea Banku brakowało około…

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

Podczas zakupów lub sprzedaży w sieci, nie…

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro powinno stać się rzeczywistością w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Justyna H.:

Dzisiaj to już korzysta się najróżniejszych usług. Prowadzi się księgowość, wszelkie działania reklamowe, …

sob, 23 sty 2021 (10:12) • Drugie życie przelewu QR – uruchom dodatkowe płatności mobilne

Justyna H.:

Jedno jest pewne- samodzielne prowadzenie księgowości to trudny orzech do zgryzienia, jak nie …

sob, 23 sty 2021 (09:59) • Kiedy dojdzie mój przelew?

Richard Ken:

Dzień dobry, Nazywam się Maria Elisabeth Schaeffler, niemiecki magnat biznesowy, inwestor i filantrop. …

sob, 23 sty 2021 (02:37) • Bank Pocztowy uruchamia specjalną ofertę dla emerytów

mirekk:

Żeby państwo polskie budowało przynajmniej wystarczająco dużo mostów... …

śr, 20 sty 2021 (12:26) • Aż 67% Polaków uważa, że emerytura nie wystarczy im, aby przeżyć. Prawie 20% nie ma planu, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo na starość. Wyniki badania

Slavekk:

A jak zakładasz rachunek w banku to też im dowodu nie pokażesz? …

śr, 20 sty 2021 (06:52) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców