– wzrost udziału BOŚ S.A. w sumie bilansowej i aktywach sektora bankowego w Polsce będący efektem 15% ich dynamiki,
– utrwalenie pozycji bankowego lidera w finansowaniu projektów ekologicznych przy równocześnie rosnącej aktywności na rynku klientów korporacyjnych i detalicznych,
– rozwój oferty produktowej, tradycyjnych i niekonwencjonalnych kanałów i technik sprzedaży, umożliwiający wzrost liczby obsługiwanych klientów
– intensywny proces modernizacji technologiczno-organizacyjnej Banku (sieć, system informatyczny, jakość obsługi klientów, system zarządzania)
– wzrost efektywności mierzony wynikiem bilansowym netto oraz zwrotem z kapitału,
Ofertę ekologicznych, bankowych produktów i usług kierujemy do wszystkich klientów, podejmujących przedsięwzięcia w tym zakresie. W szczególności są to jednostki samorządu terytorialnego (ok. 30% to klienci BOŚ S.A.) oraz firmy, w tym małe i średnie oraz spółdzielczość mieszkaniowa W ramach oferty mieszczą się kredyty komercyjne i preferencyjne udzielane we współpracy z pozabudżetowymi funduszami celowymi zwłaszcza z Narodowym i Wojewódzkimi Funduszami Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, BGK i bankami zagranicznymi. Istotnym jej elementem, dotyczącym także inwestycyjnych projektów pozaekologicznych jest OFERTA EUROPEJSKA, umożliwiająca wykorzystanie środków Unii Europejskiej, dzięki kredytom pomostowym i uzupełniającym oraz doradztwu.
Oferta dla klientów korporacyjnych wzbogaca usługi rozwijanego cash managementu (w tym takie jak obsługa masowych płatności dla firm krajowych i zagranicznych) oraz – dla małych i średnich firm – uruchomienie szybkiej ścieżki decyzyjnej w zakresie udzielania kredytów. Planowany przyrost kredytów wynosi blisko 21%. Przewidujemy specjalne oferty kredytowe (np. na zakup akcji prywatyzowanych przedsiębiorstw) oraz transakcje trade finance i F/X.
Dla klientów detalicznych, BOŚ S.A będzie oferował, obok znanych na rynku, charakteryzujących się konkurencyjnymi warunkami, kredytów hipotecznych oraz EKOKONTA (produkt uhonorowany Medalem Europejskim) zestawy usług pakietowych o nazwach: PAKIET JANTAR – dla mikrofilm oraz PAKIET ARKADIA – dla wspólnot mieszkaniowych, wzbogaceniu ulegną ekolokaty. M.in. te działania umożliwią przyrost liczby klientów aktywnych o 22% oraz kredytów o blisko 30%.
Działalność Banku w 2005 r. wspierana będzie w szczególności
– przyrostem liczby oddziałów operacyjnych o 20 (do 109 łącznej liczby oddziałów)
– internetem jako kanałem handlowym także dla korporacji (w listopadzie ub.r. uruchomiono tę elektroniczną formę sprzedaży dla klientów detalicznych),
– radykalnym postępem we wdrażaniu Centralnego Systemu Informatycznego
– zwiększonymi (o ok.22%) nakładami na marketing oraz zdecydowanie wyższym przyrostem nakładów inwestycyjnych,
– dogodniejszymi dla klientów metodami oceny ryzyka kredytowego oraz jakości ich obsługi.
Zamierzenia BOŚ S.A. w 2005 r. pozwolą na uzyskanie
– wydatnego przyrostu liczby klientów,
– wyższej niż w 2004 r. efektywności mierzonej zyskiem netto i zwrotem z kapitału,
– wyższą wydajnością pracowników