Jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające w prosty sposób dotarcie działom PR i komunikacji marketingowej do dziennikarzy i biur reklamy ok. 260 największych tytułów prasy subregionalnej, powiatowej i gminnej (w większości tygodników) o łącznym nakładzie ponad 2 480 000 egz. Zasięg tych gazet obejmuje praktycznie całą Polskę.
Platforma www.lokalne.media.pl pozwala także na pozyskanie unikalnych informacji na temat lokalnych społeczności i rynków, którymi dysponują wyłącznie lokalne redakcje. Celem www.lokalne.media.pl jest także umożliwienie wydawcom z różnych stron kraju wymiany doświadczeń, organizacja wspólnych przedsięwzięć i konsolidacja branży.
– Ogromne możliwości komunikacyjne rynku prasy lokalnej, czyli najczęściej tygodników powiatowych o nakładzie od 5.000 do 25.000 egz. są praktycznie niedostrzegane z perspektywy Warszawy i największych miast – twierdzi Patrycja Kęcik, dyrektor warszawskiego biura decentrum sp. z o.o., wydawcy serwisu. – Gazety lokalne są często mylone z dziennikami regionalnymi należącymi do koncernów prasowych, które ukazują się w największych aglomeracjach.
Jednak z licznych badań opinii wynika, że dla 2/3 Polaków mieszkających poza dużymi miastami to jednak pisma powiatowe, prowadzone przez lokalne wydawnictwa są głównym i wiarygodnym źródłem informacji – podkreśla Kęcik. Często nie docenia się siły nabywczej tych osób, a warto zauważyć, że wg GUS w ciągu 2004 roku rolnicy kupili przeciętnie więcej komputerów (o ponad 20 punktów proc. więcej niż wynosiła średnia dla Polski), nawet tych z podłączeniem do Internetu (3 p. proc. ponad przeciętną)!
Pisma lokalne są postrzegane jako rzetelne przez 72 proc. czytelników, jak wynika z badania czytelników 65 tygodników lokalnych przeprowadzonych w tym roku na zlecenie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych przez SMG/KRC (A Millward Brown Company). Ponad 40 proc. badanych deklaruje, że kupuje gazety lokalne z uwagi na zamieszczane tam reklamy. Co ciekawe, 21 proc. czytelników zapoznaje się dokładnie z treścią wszystkich reklam, a 46 proc. wczytuje się w nie dokładnie, jeśli dotyczą interesującego ich zagadnienia.
W ostatnich miesiącach zauważalny jest wyraźny trend zwiększenia zainteresowania dużych ogólnopolskich firm i instytucji społecznościami lokalnymi. Platforma www.lokalne.media.pl umożliwia nie tylko dotarcie z informacją do mediów lokalnych, ale przede wszystkim umożliwia fachowcom zajmującymi się kontaktami z prasą dwustronne komunikowanie się z lokalnymi społecznościami.