Konsumentki, które w Ogólnopolskim Kwestionariuszu Produktów i Usług Acxiom Polska, określiły swój status zawodowy jako „gospodyni domowa” to zwykle panie w wieku 30-49 lat (57%) zamieszkałe na wsiach lub małych miasteczkach liczących do 50 tys. mieszkańców (65%). W większości są to osoby, które zakończyły swoją edukację co najwyżej na szkole średniej – ponad połowa legitymuje się wykształceniem podstawowym i zawodowym.
Gospodynie domowe to osoby zwykle zamężne, posiadające dzieci, które zmuszone są prowadzić dom przy raczej ograniczonych funduszach – w przeważającej większości (89%) dochody ich gospodarstw domowych nie przekraczają średniej krajowej. Zakupy chętnie robią w supermarketach oraz małych, okolicznych sklepach, w których szukają częstych promocji i niskich cen, starając się nie wydać więcej niż 100 zł tygodniowo (36%).
Panie zajmujące się domem to fanki kawy mielonej – kupuje ją 99% z nich, podczas gdy kawę rozpuszczalną pija o połowę mniej (47%). Do najczęściej wybieranych przez nie marek środków piorących należy Vizir (66%), Bonux (50%) oraz Rex (47%).
Prawie jedna czwarta osób z tej grupy mieszka w mieszkaniach komunalnych, a kolejne 14% zamieszkuje u rodziny. Właścicielkami własnego M jest ponad połowa (53%) z nich.
Sporo czasu spędzają przed telewizorem – 40% poświęca na to od trzech do pięciu godzin dziennie, a oglądanie filmów w telewizji należy także do najczęściej wybieranych form spędzania wolnego czasu przez ponad 91% z nich. Do innych rozrywek i ich hobby należy rozwiązywanie krzyżówek i szarad, gotowanie oraz czytanie książek.
Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok).