PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZbliża się Black Friday. PolCard przekonuje, że kupujący potrafią porzucić koszyk, gdy nie ma ich ulubionej metody płatności

Zbliża się Black Friday. PolCard przekonuje, że kupujący potrafią porzucić koszyk, gdy nie ma ich ulubionej metody płatności

Informacje 12.11.2025 (13:50) informacja prasowa
Bankowość internetowaBankowość mobilnaKarty

Polski sektor e-commerce rozwija się, a prognozy opracowane przez Strategy& zakładają wzrost jego wartości do 192 mld PLN do 2028 roku. Listopadowy szczyt zakupowy, obejmujący Black Friday i Cyber Monday, jest wyzwaniem dla przedsiębiorców działających online i weryfikuje ich gotowość operacyjną.

W okresie największych promocji rosną obroty przedsiębiorców. Analizy podmiotów działających na rynku pokazują, że podczas Black Friday 2024 wzrosły one o 136 proc. względem pozostałych dni listopada – to o 20 punktów procentowych więcej w porównaniu do poprzedniego roku.

 – Z danych rynkowych wynika, że podczas ubiegłorocznego Balck Friday liczba transakcji internetowych wzrosła o 53 proc., a w Cyber Monday o 51 proc. W obliczu tak intensywnej aktywności konsumentów zapewnienie spójnych doświadczeń zakupowych na każdym etapie procesu – od wyboru produktu po dostawę i zwrot – jest kluczowe dla konwersji i budowania lojalności klientów na przyszłość – zwraca uwagę Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard. – Istotną rolę odgrywają tutaj też płatności. Dane Baymard pokazują, że w 2024 roku kupujący porzucali już ponad 70 proc. koszyków, a jednym z powodów, który wskazało 13 proc. ankietowanych, jest właśnie brak preferowanej formy płatności – dodaje.

Największy wpływ na rezygnację z zakupów mają zbyt wysokie koszty przesyłki (48 proc.). Dodatkowo 26 proc. konsumentów jest skłonnych przerwać zakupy, jeśli strona wymaga od nich rejestracji i utworzenia konta użytkownika.

KLIK i zapłacone

W Polsce jest 30 mln internautów, a 78 proc. z nich, jak podaje Gemius, zrobiło kiedyś zakupy online. W takim środowisku, gdzie ich cyfryzacja stała się codziennością, doświadczenia z kluczowego etapu zakupowego, czyli finalizacji, przekładają się bezpośrednio  na wyższą satysfakcję i utrwalają lojalność wobec marki.

Wdrożenie przez przedsiębiorcę usługi Click to Pay na swojej platformie może skutecznie zredukować zjawisko porzucania koszyków, zwłaszcza w kontekście powracających klientów. Rozwiązanie to minimalizuje liczbę interakcji wymaganych do finalizacji zakupu, eliminując konieczność wielokrotnego wprowadzania danych karty.

– Konsumenci dążą do maksymalnego uproszczenia na każdym etapie transakcji – od wyboru produktu, przez płatność aż po dostawę. Najczęściej wybieraną formą płatności za zakupy w internecie, według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej jest BLIK, którego wskazało 32 proc. ankietowanych, a na drugim miejscu są szybkie przelewy wybierane przez 20 proc.– podkreśla Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard.  – Usługa Click to Pay, która jest dostępna w naszych bramkach płatniczych, jeszcze bardziej wpisuje się w te preferencje, nie tylko upraszczając końcowy etap zakupów online, ale też znacząco poprawiając bezpieczeństwo transakcji.

Płatności online nawet bez sklepu

Branża płatnicza oferuje wiele narzędzi, które umożliwiają przedsiębiorcom przyjmowanie płatności online, nawet bez posiadania sklepu internetowego. Przykładem takiego rozwiązania jest np. Generator Linków PolCard from Fiserv. To rozwiązanie e-commerce, które umożliwia wygenerowanie bezpiecznego linku do płatności, a następnie przekierowuje klienta do bramki płatniczej. Co istotne, taki link zapewnia możliwość płatności wszystkimi najbardziej popularnymi formami – kartą, BLIKIEM czy szybkim przelewem.

Sprzedawca, który posiada sklep internetowy, może natomiast skorzystać z bramki płatniczej podpiętej bezpośrednio do strony sklepu. W przypadku obu tych rozwiązań przedsiębiorca zyskuje szybką i bezpieczną obsługę wszystkich najpopularniejszych metod płatności internetowych.

Płatności są jednym z ważniejszych czynników budujących przewagę konkurencyjną
w e-commerce. Konsumenci oczekują nie tylko szybkości, ale też płynności i bezpieczeństwa zakupów. Każde udogodnienie w tym obszarze może realnie zwiększać konwersję i lojalność klientów. Przedsiębiorcy, którzy już dziś inwestują w nowoczesne rozwiązania płatnicze, zyskają nie tylko wyższe wskaźniki sprzedaży, ale też trwałą relację z klientem w coraz bardziej cyfrowej gospodarce.

2025-11-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców