Dane dotyczące przychodów, klientów, liczby pracowników i zdobytych nagród – to informacje jakie znajdują się w pierwszym zestawieniu agencji PR przygotowanym przez KPMG Audyt Sp. z o.o. na zlecenie Związku Firm Public Relations.
Raport jest pierwszym zestawieniem agencji PR, w którym informacje o przychodach zostały zweryfikowane przez audytora na podstawie deklaracji PIT, CIT lub bilansu zysków i strat, a liczba pracowników etatowych na podstawie deklaracji ZUS. To „twarde dane” pozwalające ocenić kondycję firmy i jej pozycję na rynku. Zestawienie zawiera również opis specjalizacji agencji, listę najważniejszych klientów oraz nagród, jakie zdobyła w ostatnim roku.
Informacje o agencjach mają służyć przede wszystkim klientom, którzy korzystają lub szukają usług PR. Na ich podstawie będzie można wybrać firmy, które zostaną zaproszone do przetargu. Klient sam zdecyduje co jest dla niego najważniejsze – czy szuka dużej agencji, czy małej, zatrudniającej kilkudziesięciu pracowników, czy bardziej kameralnej. Na podstawie opisu specjalizacji i listy obsługiwanych marek może się również zorientować, jakie firma ma doświadczenie, czy obsługuje spółki z danej branży, jak długo z nimi współpracuje oraz czy zdobyła wyróżnienia za prowadzone projekty.
– Mamy nadzieję, że zestawienie stanie się podstawowym źródłem informacji dla potencjalnych i obecnych klientów korzystających z usług PR. To wiarygodny i rzetelny materiał, który umożliwia szybkie sprawdzenie informacji o agencji – powiedział Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR.
Zestawienie będzie na stałe opublikowane na stronie www.zfpr.pl w zakładce Edukacja/Raporty.
Źródło: Związek Firm Public Relations