W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie, ING Bank Śląski zdobył złote Effie za kampanię „Taki duży, a taki internetowy”.
To nagroda doceniająca długofalową działalność reklamową. Bank otrzymał również dwa srebrne Effie za kampanie „Jestem internetowy” oraz „Zmiana”. Kampanie przygotowała agencja reklamowa Brain oraz dom mediowy PanMedia Western.
„Pracowaliśmy na ten sukces bardzo długo. Potwierdziła się prawda, że długofalowa strategia oraz konsekwencja w działaniu przynoszą wymierne efekty. Dodatkowo przyczyniła się do tego wyjątkowa relacja, która łączy nasz bank z Markiem Kondratem, ale także z domem mediowym PanMedia Western oraz agencją reklamową Brain” – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.
Tegoroczne Effie, otrzymane w kategorii Long Term – doceniającej wieloletnią działalność reklamową, potwierdza, że dzięki konsekwencji w strategii reklamowej ING jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Jury przyznając statuetkę uzasadniło, że jest to nagroda „za doskonałe połaczenie cech dużego banku tradycyjnego z nowoczesnością banku internetowego”. ING Bank Śląski zdobył swoją pierwszą nagrodę Effie w 2006 r. Dotychczas otrzymał ich w sumie 10, z czego większość w kategorii „usługi finansowe”.
Effie należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na świecie. Przyznawana jest w USA od 1968 roku. Polską edycję prowadzi Stowarzyszenie Agencji Reklamowych od 1999 roku. Członkami jury są przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, pracownicy mediów oraz reprezentanci firm badawczych i nauki. W tegorocznej edycji, jury oceniło 121 prac w kilku kategoriach nagradzając zarówno agencje reklamowe, jak i domy mediowe. W tym roku, agencje i domy mediowe mogły zgłaszać kampanie jako współne dzieło.
Źródło: ING Bank Śląski