W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie, ING Bank Śląski zdobył 2 statuetki Effie – złotą za kampanię „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny”, reklamującą pożyczkę gotówkową Pakiet 5000 zł oraz brązową za kampanię Otwartego Konta Oszczędnościowego „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”.
Kampanie przygotowały agencja reklamowa Brain oraz dom mediowy Lowe Media.
W marketingu nie ma gotowych recept na sukces, wiem to z doświadczenia – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim. Wręcz przeciwnie, liczy się kreatywność! Nie chodzi jednak o popisy nieszablonowego myślenia, lecz o głębokie obserwacje grupy docelowej i poszukiwanie nowych insightów. Chodzi o umiejętność zdystansowania się i świeżego spojrzenia na produkt i komunikację za każdym razem. Właśnie dzięki temu kampania „Lepiej pożyczyć z banku” zyskała uznanie jurorów konkursu EFFIE, a także wcześniej konkursu KTR. Moim zdaniem jest żywym dowodem na to, że dobrze ukierunkowana kreatywność się sprzedaje. Do refleksji pobudza również druga z nagrodzonych kampanii „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”, w której kontynuowaliśmy zachęcanie Polaków do oszczędzania. Nagrodzone historie pokazują prostą i leżącą w naturze Polaków receptę na oszczędzanie – wykorzystuj swój spryt w poszukiwaniu okazji zakupowych, ale zaoszczędzone pieniądze wpłać do banku – dodaje Pasterczyk.
Reklamy ING Banku Śląskiego są doceniane przez ekspertów. Bank zdobył swoją pierwszą nagrodę Effie w 2006 r. i w sumie do tej pory otrzymał aż 12 statuetek, w tym dwie złote.
Kampania „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny” została doceniona nie tylko przez jury konkursu EFFIE, ale też w Polskim Konkursie Reklamy KTR – otrzymała m.in. 2 złotenagrody za filmy reklamowe „Zigi” i „Włóczka” – oraz w plebiscycie „Złoty Bankier 2012” gdzie film reklamowy „Zigi” otrzymał nagrodę za „Najlepszy spot reklamowy banku w 2012 r”. Dzięki tej kampanii bankowi, który dotychczas był kojarzony z oszczędnościami, udało się z sukcesem wejść na rynek pożyczek. Największą wartością tej kampanii był głęboki insight dotyczący długu wdzięczności, pokazany na poruszających przykładach z życia mężczyzny, uwikłanego w sieć rodzinnych zależności wynikających nie tylko z więzów krwi…, ale także z rodzinnych pożyczek.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie zgłoszono 154 kampanii w 20 kategoriach, a przyznano 6 złotych, 13 srebrnych oraz 19 brązowych nagród.
Filmy reklamowe z nagrodzonych kampanii ING Banku Śląskiego można zobaczyć na YouTube: http://www.youtube.com/ingbsk.