W tym roku do konkursu Złote Spinacze zgłoszono rekordową ilość 73 projektów. Spośród nich jury wyłoniło 30 najlepszych. Pięć nominacji otrzymały: agencja Partner of Promotion (w tym trzy kampanie zrealizowane wspólnie z: Motorola Polska, Procter&Gamble Polska i Fundacją Grupy TP) oraz Kompania Piwowarska (dwa projekty zgłoszone samodzielne i trzy wspólnie z agencjami: Euro RSCG Sensors, Q&AConsulting i Ciszewski PR). Trzy nominacje uzyskały projekty zgłoszone przez agencję ComPress (w tym dwie kampanie przygotowane wspólnie z RWE Stoen S.A. oraz Infovide-Martix). Najbardziej zacięta walka rozegrała się wśród projektów zgłoszonych do najpopularniejszych kategorii: Kampanii edukacyjnej i CSR – rywalizowało po 12 projektów oraz PR produktu i kampanii społecznej – zgłoszono 11 projektów.
Nominowane zostały następujące projekty:
PR korporacyjny
· Gadu-Gadu: więcej niż komunikator – Partner of Promotion
· Konkurs „Eureko-Akademia Przyszłości” – ComPress S.A.
· Wprowadzenie na rynek marki InPost – pierwszego niezależnego operatora pocztowego -GENESIS PR
PR produktu
· Premiera Peroni Nastro Azzuro – Euro RSCG Sensors i Kompania Piwowarska S.A.
· Lech PILS tylko w Wielkopolsce – Q&AConsulting i Kompania Piwowarska S.A.
· Uwolnić piątek – Ciszewski PR i Kompania Piwowarska S.A.
Kampania edukacyjna
· Szkoła bez przemocy– program społeczny dzienników regionalnych i Fundacji Grupy TP – Profile Sp. z o.o. dla Polskapresse, Mediów Regionalnych i Fundacji Grupy TP
· Motorola-Diversity – Partner of Promotion i Motorola Polska
· Akademia Zdrowego Rozwoju PAMPERS – Partner of Promotion i Procter&Gamble Polska
· Nie daj się zjeść chorobie – ALERT MEDIA Communications i NUTRICIA Clinical
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
· Sytuacja kryzysowa – stacja dializ w Ostrowie Wlkp. – Partner of Promotion
· O tempora! O mores! Czarny PR jako narzędzie komunikacji – ITBC Communication
· Szkoła Buddyjska Agon Shu – Glaubicz Garwolińska Consultans
Public Affairs & Lobbying
· Festiwal Promocji Miast Polskich – Stroer i Feedback/Hill&Knowlton
· Oswajanie historii – Muzeum Fabryki w Manufakturze – Telma Group Communications
· Polsko-ukraińska kandydatura EURO 2012 – Profile Sp. z o.o. i Telekomunikacja Polska
Kampania społeczna
· Dźwięki Marzeń – Partner of Promotion i Fundacja Grupy TP
· Wyślij CV – ktoś czeka – Ciszewski PR
· Nie zabieraj swoich narządów do nieba – one potrzebne są tu na ziemi – Klinika Chirurgii Serca, Naczyń i Transplantologii Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego
· Lato bez % – Homo Homini PR
Komunikacja wewnętrzna
· Komunikacja pracownikom nowej strategii LOTOS – MARTIS Consulting
· McEkspert 2007– Twenty Four Seven PR
· FLESZ – Commercial Union
Event
· F1 ROADSHOW – Renault Polska
· Zobacz Browar Nocą – Nocne Zwiedzanie Tyskich Browarów Książęcych w Tychach oraz Lech Browarów Wielkopolski w Poznaniu – Kompania Piwowarska S.A.
· Infovide Matrix Diving Exploration 2007 – ComPress S.A. i Infovide-Martix
Corporate Social Responsibility
· Inicjatywa społeczna „Warto być za!” – Kompania Piwowarska
· Prowadzący – niepijący – Marketing & Communications Consultants oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie
· MediaStarter – ALERT MEDIA Communications i CANAL+ Cyfrowy sp. z o.o.
· Bezpieczna energia – ComPress S.A. i RWE Stoen S.A.
Ze skróconymi opisami nominowanych prac można zapoznać się na www.zfpr.pl.
Zwycięzcy konkursu zostaną wyłonieni w wyniku drugiego etapu głosowania, w którym jury zapozna się z pełną dokumentacją wyróżnionych kampanii. Rozstrzygnięcie nastąpi 20 listopada br., podczas gali wręczenia statuetek Złotych Spinaczy organizowanej na zakończenie pierwszego dnia kongresu PR FORUM – The ICCO Central & Eastern European Summit w hotelu Marriott w Warszawie.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu oraz tajnością głosowania czuwa audytor konkursu, firma doradcza KPMG. Patronat medialny nad konkursem objęło: Radio Zet, Puls Biznesu, Forbes, Brief, MediaRun i internetPR. Partnerem multimedialnym jest firma easy.web.