W tym roku do konkursu Złote Spinacze zgłoszono rekordową ilość 103 projektów. Spośród nich jury wyróżniło 30 prac: pięć nominacji otrzymała agencja Partner of Promotion, trzy nominacje otrzymały Rowland Communications oraz Feedback/Hill&Knowlton, po dwie nominacje otrzymały Raczkiewicz Chenczke Consultants, Microsoft Sp. z o.o., Euro Bank SA oraz Coca-Cola Poland Services Sp. zo.o. Najbardziej zacięta walka rozegrała się wśród projektów zgłoszonych do najpopularniejszych kategorii: Eventu – rywalizowało 21 zgłoszeń, PR produktu – 20 zgłoszeń i PR korporacyjnego – 15 zgłoszeń.
Nominowane zostały następujące projekty:
PR korporacyjny
CTL Logistics – tworząc historię – Partner of Promotion
„Park Światła” – przywróćmy SKRĘ Warszawiakom – Partner of Promotion
PR korporacyjny i wsparcie pierwszej oferty publicznej Grupy Selena – GENESIS Public Relations
BDM S.A. – biuro prasowe domu maklerskiego – Multi Communications
PR produktu
Warto kupować w Agito – Partner of Promotion
LOGITECH DIGITAL HOME– Partner of Promotion, Logitech Poland
“Big Brother 4.1 w Czwórce” – United PR
Kampania edukacyjna
Partnerstwo dla Przyszłości – Microsoft Sp.z.o.o.
Ważą się losy psów i kotów – Euro RSCG Sensors, Royal Canin
Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” – Feedback/Hill&Knowlton
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
Sukces wezwania Dalkia Polska na Praterm – Rowland Communications Sp.z.o.o.
Widzew Łódź w walce o praworządność w procesach dyscyplinarnych PZPN – Rowland Communications Sp.z.o.o.
Strajk w KWK Budryk – Imago Public Relations
Public Affairs & Lobbying
NapiszmydoEuropy.pl – Raczkiewicz Chenczke Consultants; Eurobank ; Fundacja Projekt: Polska
Kampania na rzecz pracowników ochrony – On Board PR, NSZZ Solidarność
Festiwal Promocji Miast i Regionów – Stroer Polska Sp.z.o.o.; Feedback/Hill&Knowlton
Kampania społeczna
Zmień kraj. Idź na wybory – PKPP „Lewiatan”; Fundacja im. S. Batorego; Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR; Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju
Mama w pracy – RPR Group Sp.z.o.o.
Ogólnopolski Program dla Młodzieży „MAM HAKA NA RAKA” – Feedback/Hill&Knowlton
Komunikacja wewnętrzna
Strategia budowy identyfikacji pracowników z marką PLAY – Walk&Talk
Internal branding– wzmacnianie marki wewnątrz organizacji – RR Communication Consulting; Euro Bank SA
Sodexho Pass na drodze zmian – Rowland Communiacations Sp.z.o.o.; Sodexho Pass Polska Sp.z.o.o.
Event
Gadu-Gadu ze stacją kosmiczną – Gadu-Gadu SA
Dzień Szkoły bez Przemocy – PROFILE; Polska Presse; Media Regionalne; Fundacja Grupy Telekomunikacji
Zostań mistrzem w FIFA 2008! – Partnef of Promotion; Electronic Arts Polska i Sony Computer Entertainment Polska Sp.z.o.o.
Bushmills Loft – launch Bushmills, nowej irlandzkiej whiskey na polskim rynku – Raczkiewicz Chenczke Consultants; Diageo Polska Sp.z.o.o.
Corporate Social Responsibility
Fundusz Kropli Beskidu: „Każda kropla wody z Beskidu to nasze dziedzictwo – szanujmy je wspólnie” – Coca-Cola HBC Polska Sp.z.o.o.; Coca-Cola Poland Services Sp.z.o.o.
Microsoft Unlimited Potential – Społeczny Program Umiejętności Technologicznych – Microsoft Sp. z.o.o.
Coca-Cola Cup – Coca-Cola Poland Services Sp.z.o.o.
Spojrzenia – konkurs dla najbardziej interesujących młodych twórców na polskiej scenie artystycznej – Alert Media Communications Sp.z.o.o.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni w drugim etapie konkursu, w którym jury zapozna się z pełną dokumentacją wyróżnionych kampanii. Wyniki głosowania zostaną ogłoszone 27 listopada podczas uroczystej gali, na której zostaną wręczone statuetki „Złotych Spinaczy”.
Patronat medialny nad konkursem objęli: Radio PIN, Puls Biznesu, Magazyn Forbes, Magazyn Brief, MediaRun.pl, Newsline.pl, Bankier.pl. Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwa Firma Doradcza KPMG, partner merytoryczny Złotych Spinaczy.