Nagroda Laur Konsumenta 2005 jest potwierdzeniem ogromnej popularności, jaką marka Metylan od lat cieszy się na polskim rynku. – To dla nas ogromne wyróżnienie, tym bardziej, że Złoty Laur przyznany został na podstawie opinii ponad 7 000 konsumentów, ankietowanych pod nadzorem merytorycznym Instytutu Gallupa.” – mówi Kamil Erdman, Marketing Manager Działu Kleje Konsumenckie firmy Henkel Polska. Ogólnopolski sondaż prowadzony był przez okres sześciu miesięcy, począwszy od grudnia 2004 roku. Uczestnicy ankiet wskazywali produkty i usługi najczęściej wybierane przez nich oraz rekomendowane innym osobom.
Metylan to marka znana i wysoko oceniana nie tylko w Polsce. Jej historia rozpoczęła się w 1953 roku, wraz z produkcją pierwszego kleju do tapet Metylan. Po ponad 50 latach istnienia na rynku, Metylan może pochwalić świetną opinią wśród konsumentów i wysokimi osiągnięciami sprzedażowymi. Przez ten czas na całym świecie wyprodukowanych zostało ponad 150 000 ton tego kleju, sprzedanych około 760 milionów opakowań, co umożliwiło przyklejenie pięciu miliardów rolek tapet! W Polsce Metylan z około 50% udziałami w rynku klejów do tapet jest niekwestionowanym liderem w tym segmencie. W naszym kraju marka obecna jest od lat 70-tych, kiedy to po raz pierwszy pojawiła się na półkach w sklepach… Pewexu.
Dziś Metylan to cała gama klejów do tapet oraz narzędzi do tapetowania, pozwalających przykleić każdy rodzaj tapety. Liderem wśród produktów jest Metylan Spezial – najczęściej wybierany klej do tapet w Polsce.