Od niedawna coraz więcej banków oferuje swoim klientom hasła jednorazowe do autoryzacji transakcji w postaci kodów SMS. Obecnie rozwiązanie to stosują np. BZ WBK, BPH, Citibank, MultiBank i mBank. Informatycy bankowi zgodnie twierdzą, że w dziedzinie bezpieczeństwa transakcji internetowych jest to bardzo nowoczesne rozwiązanie.
Jednak system kodów ma wadę, która może utrudnić życie klientom. Okazuje się bowiem, że klienci, którzy zmienią operatora GSM zachowując dotychczasowy numer z prefiksem poprzedniego telekomu, nie będą otrzymywali kodów na swoją komórkę. Sytuacja taka spotkała klientów MultiBanku i mBanku.
Krzysztof Kowalski z MultiBanku wyjaśnia, że dotychczasowi operatorzy nie zawsze przesyłają SMS do swoich byłych klientów, którzy przenieśli się do innych sieci. Ponieważ operatorzy umożliwili przenoszenie numerów w ostatnim momencie, bank nie był w stanie przygotować na czas odpowiednich rozwiązań systemowych. Rozwiązanie takie będzie gotowe w ciągu 5-6 tygodni. Póki co, klienci, którzy nie mogą odbierać SMS z hasłem, powinni korzystać z opisanego na stronach internetowych MultiBanku awaryjnego sposobu autoryzacji w Automatycznym Systemie Telefonicznym. Mogą też czasowo wykorzystywać hasła jednorazowe.