PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZmiana trendów w ubezpieczeniach. Ekosystemy usług zamiast klasycznych polis

Zmiana trendów w ubezpieczeniach. Ekosystemy usług zamiast klasycznych polis

Informacje 14.12.2017 (14:22) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia

Nationale-Nederlanden wziął udział w projekcie przygotowania oferty dla klientów Play w zakresie ubezpieczeń na życie.  Nowe produkty wpisują się w model sprzedaży w kanale digital –  są przystępne cenowo, a  poza wypłatą pieniędzy umożliwiają klientowi dodatkową pomoc.

Jest to nowy trend w usługach ubezpieczeniowych. Zgodnie z nim, następuje przesunięcie czasu materializowania świadczeń ubezpieczycieli na okres dużo wcześniejszy niż końcowe zakończenie relacji z klientem w postaci jednorazowej wypłaty 100% sumy ubezpieczenia. Świadczenia takie obudowane są w usługi dodatkowe.

Rynek affinity jakim jest współpraca z Play, w dużej części będzie rynkiem cyfrowym, skierowanym na dopełnienie ekosystemów wokół poszczególnych aspektów życia klienta: domu, hobby, pracy czy zdrowia. Ubezpieczyciele będą obudowywać swoje produkty dodatkowymi funkcjonalnościami lub też ich produkty będą stanowiły część bardzo kompleksowych rozwiązań adresujących szerszy kontekst potrzeb klientów (ekosystemy budowane przez podmioty zewnętrzne w stosunku do ubezpieczycieli).

Radosława Ogonowska, Dyrektor ds. Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden

To zdecydowanie jest trend w zakresie rozwoju ubezpieczeń  – produkty będą kupowane przez klientów, a nie sprzedawane przez ubezpieczycieli. Obecność w takim obszarze pozwala na dystrybucję produktu w miejscu powstania zapotrzebowania na daną specyficzną ofertę ubezpieczenia.

Jednocześnie oczekiwaniem odbiorców tego typu rozwiązań będzie głęboka defragmentacja produktów: tworzenie bardzo drobnych produktów o zawężonym zakresie potrzeb klienta, za niską cenę. Oczywiście nie będzie to dotyczyć wszystkich produktów, a tylko takich, które można pewien sposób sparametryzować i zaoferować szerokiej grupie klientów, która nie poszukuje bardzo kompleksowych i mocno personalizowanych pod swoje potrzeby rozwiązań. Obecnie istniejące rozwiązania dla segmentu affinity to np. dla sklepów internetowych ochrona dostawy czy zakupionego sprzętu, dla telecomów ubezpieczenie rachunków czy zniszczenia telefonu, dla zakładów energetycznych home assistance czy  ubezpieczenie podróżne sprzedawane w liniach lotniczych. Tego typu pakietowanie usług będzie postępować.

Przyszłe produkty wykraczać będą jednak poza klasyczny schemat zdarzenie ubezpieczeniowe/ wypłata sumy ubezpieczenia. Moment skorzystania z produktu  rozciągnie się w czasie – od wykorzystania aplikacji czy gadżetów stworzonych do monitorowania zdrowia i zdrowego trybu życia, poprzez benefity związane z kontrybucją klientów w dbanie o stan zdrowia – monitorowanie aktywności ruchowej oraz dietetyki – do wsparcia przez ubezpieczycieli różnych potrzeb klientów usługami quasi asystenckimi  – organizacją procesu diagnozowania i leczenia czy użyciu nowoczesnych technologii do monitorowania bezpieczeństwa nieruchomości. Istnieje dążenie do kierunku budowy rozwiązań start/stop, gdzie klient nie będzie zmuszony do zakupu zbyt długiego okresu ochrony w stosunku do swoich potrzeb.

Bardzo ważnym aspektem tego typu oferty – tworzonej przez ubezpieczycieli wspólnie z partnerami – będzie dostępność przez smartfona i komputer oraz rozpoczęcie i dokończenie procesu zakupu różnymi kanałami: digital, contact center czy oddział.

Procesy szkodowe, które dotychczas martwiły klientów swoją długością i stopniem komplikacji będą ulegały uproszczeniu i przyspieszeniu. Klienci będą mieli poczucie dobrze wydanych środków, za realną i potrzebną ochronę w rozsądnej cenie. Wymagać będzie to od ubezpieczycieli zmiany modeli biznesowych na produkcję lekkich i szybkich rozwiązań, ciągle modyfikowanych pod potrzeby i preferencje klientów.

Klient XXI wieku jest bowiem niecierpliwy i wymagający. Narzędzia i nowe rozwiązania wspierające sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z partnerami affinity to automatyzacja underwritingu, marketing automation, automatyzacja oceny szkód i procesu wypłaconych szkód, gadżety związane z monitorowaniem zdrowia i diagnostyką  oraz przede wszystkim kluczową role grać będzie przejrzystość i prostota rozwiązań.

Benefity dla partnerów jakie płyną z oferowania ubezpieczeń to zwiększenie lojalności klientów, zwiększenie dochodowości działania oraz pozyskanie nowych klientów.

Radosława Ogonowska, Dyrektor ds. Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden

Autorka od ponad dwóch lat jest Dyrektorem ds.Bancassurance i Affinity w Nationale-Nederlanden. Zawodowo biznesem bancassurance zajmuje się od 15 lat. Jest absolwentką Wydziału Ekonomii na kierunku Międzynarodowe Stosunki Społeczne i Ekonomiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie finansów przedsiębiorstw w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz uzyskała tytuł MBA w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii nauk, w kierunku Innowacje i analiza danych.

ubezpieczenia 2017-12-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Artur Newecki

Artur Newecki

PR Manager, Getin Noble Bank Artur Newecki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców