PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRZmiany w systemie dystrybucji produktów Kompanii Piwowarskiej

Zmiany w systemie dystrybucji produktów Kompanii Piwowarskiej

Marketing i PR 21.03.2006 (16:52)

Nowa strategia zakłada realizowanie koncepcji „Partnera biznesowego z wyboru” poprzez budowanie długotrwałych relacji ze strategicznymi partnerami biznesowymi Kompanii Piwowarskiej. W dalszym ciągu będzie to model dystrybucji oparty na dostawach za pośrednictwem hurtowników. W warunkach polskiego rynku jest to rozwiązanie optymalne z punktu widzenia klientów oraz zapewnienia dostępności produktów konsumentom.

Zaproponowane zmiany mają przyczynić się do zwiększenia zyskowności zarówno Kompanii Piwowarskiej, lidera rynku piwowarskiego (udział rynkowy KP w IV kwartale 2006 roku wynosił 38,3%) jak i jej partnerów biznesowych poprzez wzmocnienie istniejącego modelu biznesowego poprzez wzajemne wsparcie obu stron.

KP zdecydowała się wesprzeć swoich partnerów biznesowych zarówno merytorycznie jak i finansowo. Hurtownicy będą mieli możliwość skorzystania z rabatów przewidzianych do tej pory tylko dla Kompanii Piwowarskiej na zakup środków trwałych. Wspólnie przeprowadzane będą także aktywności promocyjno – sprzedażowe w punktach sprzedaży. KP będzie także wspierać swoich partnerów poprzez prowadzenie zarówno centralnych jak i regionalnych programów wspierających sprzedawane marki. W ramach warunków handlowych istnieje możliwość wspólnego z dystrybutorem inwestowania w rozwój wspólnego biznesu do wartości określonej w umowie.

Dodatkowo KP zamierza stworzyć kompleksowy program zarządzania i transferu wiedzy poprzez stworzenie profesjonalnej platformy wymiany informacji z zakresu zarządzania relacjami z klientem, szkolenia biznesowe oraz cały szereg konferencji biznesowych umożliwiających poznanie najlepszych praktyk biznesowych stosowanych w grupie SABMiller.

Największą korzyścią dla dystrybutora, który zdecydował się na współpracę z KP jest możliwość budowania swojej sprzedaży za pomocą naszych silnych marek wspieranych marketingowo. Filozofią naszej firmy jest dostarczanie najlepszej jakości piwa naszym konsumentom. Oferujemy osiem potężnych marek, w tym najchętniej kupowane przez Polaków i nagrodzone wieloma światowymi i prestiżowymi nagrodami piwo Tyskie. – komentuje Tomasz Bławat – wiceprezes ds. sprzedaży Kompanii Piwowarskiej.

Nowa polityka dystrybucyjna Kompanii Piwowarskiej przewiduje także duże zaangażowanie się partnerów biznesowych w tworzenie spójnego systemu informacji sprzedażowej i rynkowej, która pozwoli wnikliwie badać zmieniające się potrzeby polskich piwoszy. Dlatego dodatkowo w tym roku Kompania Piwowarska chce uzyskać informacje nt. poziomu sprzedaży piw KP do poszczególnych punktów detalicznych w porównaniu ze sprzedażą do tych punktów na poziomie całej kategorii.

Celem tych działań jest zawsze chęć dopasowania naszej oferty tak, aby skuteczniej konkurować na rynku. Dzięki tym informacjom możemy skuteczniej budować nasz wspólny biznes przy pomocy odpowiednich działań promocyjno – marketingowych. Lepsza alokacja tego wsparcia pozwoli skuteczniej konkurować na rynku i lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Tomasz Bławat. Nie jest to precedens na polskim rynku. Taką procedurę stosuje większość międzynarodowych firm działających w Polsce. – dodaje Tomasz Bławat.

Podobnie jak w latach ubiegłych dystrybutorzy będą wspierać politykę handlową dla punktów detalicznych oraz łańcuch dostaw.

Wszystkim współpracującym z KP hurtownikom zaoferowane zostały warunki współpracy oparte na jednakowych zasadach. W praktyce oznacza to, że poprzednio obowiązujące warunki przestają obowiązywać z chwilą, gdy pojawiają się nowe i zmienione są w stosunku do wszystkich partnerów biznesowych. Wynika to z zasady równego traktowania wszystkich współpracujących z KP partnerów handlowych.

Do dnia dzisiejszego blisko 80% partnerów biznesowych (ok. 400) podpisało nowe umowy na warunkach oferowanych przez KP. Pozostałym 20% zaproponowaliśmy czas na podjęcie decyzji do końca miesiąca.

Mamy świadomość, że niektóre z nowych postanowień umowy mogą być niejasne. Dlatego dialog z dystrybutorami prowadzony jest na bieżąco. Każdy z pracowników Kompanii Piwowarskiej odpowiedzialny za relacje z klientami jest w stałym kontakcie z dystrybutorami, z poszczególnych regionów. W celu osiągnięcia wzajemnego zrozumienia spotkaliśmy się wczoraj z przedstawicielami Stowarzyszenia Hurtowników Piwa i Napojów, reprezentującego ponad 100 hurtowników spośród 1200 podmiotów dystrybuujących piwo w Polsce, w czasie którego przedstawiliśmy nasz punkt widzenia i wysłuchaliśmy zdania Stowarzyszenia. Tego rodzaju spotkania pomagają nam rozwiać wszelkie wątpliwości i znajdować wspólne rozwiązania. – wyjaśnia Tomasz Bławat.

2006-03-21
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek W przeszłości Dyrektor Biura Analiz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców