PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZysk netto Grupy Banku Millennium po trzech kwartałach wyniósł 132 mln zł. Spadek o 75 proc. rdr
Bank Millennium

Bank Millennium

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-millennium

Zysk netto Grupy Banku Millennium po trzech kwartałach wyniósł 132 mln zł. Spadek o 75 proc. rdr

Informacje 27.10.2020 (10:21) informacja prasowa
Bank Millennium

Skonsolidowany zysk netto grupy Banku Millennium po 3 kwartałach 2020 wyniósł 132 mln zł (60 mln zł w 3 kw.), co oznacza spadek o 75% r/r. Po skorygowaniu o zdarzenia nadzwyczajne zysk wyniósłby 583 mln zł netto (189 mln zł w 3 kw.), a skorygowany ROE 8,5%. Z bankowości elektronicznej korzystało aktywnie ponad 2 mln klientów detalicznych, a z aplikacji mobilnej 1,6 mln. Kredyty hipoteczne osiągnęły rekordową sprzedaż w wysokości 4,7 mld zł (1,8 mld zł tylko w 3 kwartale), a ich udział w portfelu kredytowym ogółem wzrósł do 53% (51% w 2019 r.).

fot. Shutterstock

– W ciągu ostatnich trzech miesięcy byliśmy nadal testowani przez pełną wyzwań rzeczywistość. W wynikach biznesowych na podkreślenie zasługuje historyczny rekord w zakresie sprzedaży i wypłat kredytów hipotecznych – 1,8 mld zł w 3 kwartale, a także zauważalny początek ożywienia aktywności w bankowości korporacyjnej. W tym kwartale pracowaliśmy nad dostosowaniem organizacji do nowego modelu biznesowego, który pozwoli nam odzyskać rentowność w nowym środowisku stóp procentowych. W podsumowaniu wyników prezentujemy osiągnięcie dobrej kontroli kosztów i stopniowe dostosowywanie ich do nowych realiów dochodowych – powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.

Najważniejsze osiągnięcia finansowe

  • stabilizacja wyniku na działalności podstawowej (spadek o 1% kw./kw. po 7% spadku w 2 kw. 2020 r.). Wynik z odsetek pro forma zmniejszył się jedynie marginalnie (o 2% kw./kw. po spadku o 7%), natomiast wynik z tytułu prowizji nie uległ zmianie (przychody wzrosły o 5% kw./kw.). Wzrost zaobserwowano mniej więcej we wszystkich kategoriach z wyjątkiem prowizji ubezpieczeniowych, jednakże wyższe koszty związane z kartami przyczyniły się do wzrostu o 23% kw./kw. kosztów prowizji ogółem);
  • pozytywna kontrybucja pozostałych przychodów pozaodsetkowych, głównie dzięki lepszemu wynikowi z wymiany oraz braku rezerw na „małe TSUE”, natomiast zyski z obligacji były niższe niż w poprzednim kwartale;
  • 4% wzrost kw./kw. przychodów ogółem po trzech kolejnych kwartałach spadku; w połączeniu ze stabilnymi kosztami operacyjnymi i pomimo wyższych kosztów restrukturyzacji, przełożył się na poprawę wskaźnika koszty/dochody (raportowany 46,4% w por. z 47,1% w II kw. 2020 r., skorygowany: na podobnym poziomie 46% w obu kwartałach);
  • dalsze zwiększanie bufora rezerw na potencjalne ryzyka prawne związane z walutowymi kredytami hipotecznymi (rezerwa w wysokości 130 mln zł w 3 kw. 2020 r., 298 mln zł w dziewięciu miesiącach 2020 r.) zwiększyło go do 521 zł mln, czyli 3,8% salda walutowych kredytów hipotecznych brutto, z wyłączeniem kredytów udzielonych przez Euro Bank (podlegającym klauzulom ubezpieczenia i gwarancji udzielonych przez Societe Generale); liczba indywidualnych pozwów wytoczonych przeciwko Bankowi w związku z klauzulami indeksacyjnymi osiągnęła na koniec września 4 632 (w tym kredyty udzielone przez Euro Bank), jednakże kwartalny napływ nowych spraw spadł poniżej 900;
  • wzrost kredytów stał się dodatni (+2% kw./kw.) po 1% spadku w 2 kw. 2020 r.; głównymi determinantami są (szczegóły poniżej) rekordowo wysoka produkcja kredytów hipotecznych (1,8 mld zł) i w rezultacie 5% kw./kw. wzrost portfela złotowych kredytów hipotecznych;
  • wzrost depozytów uległ znacznemu spowolnieniu (marginalny spadek kw./kw. po 3% wzroście w 2 kw. 2020 r.) w wyniku zapadania detalicznych depozytów terminowych oraz rachunków oszczędnościowych po istotnym zmniejszeniu ich oprocentowania;
  • mocne współczynniki kapitałowe – skonsolidowane współczynniki TCR/T1 wynoszące odpowiednio 20,0%/17,0%; nadwyżka ponad minimalne regulacyjne współczynniki pozostawała znaczna (4,6ppt/4,8ppt); skonsolidowany bufor walutowy w wysokości 4,87% pokrywający ryzyko związane z walutowymi kredytami hipotecznymi (w tym między innymi na ryzyko prawne) był równoważny potencjałowi absorpcji w wysokości 1,8 mld zł.

– W związku z pandemią i pogorszeniem sytuacji ekonomicznej kraju, kontynuowaliśmy wszelkie formy wsparcia dla klientów – odroczenie spłat rat pożyczek gotówkowych, rat kredytów hipotecznych i kredytów dla firm, uczestniczyliśmy nadal w programach rządowych takich jak Tarcza Finansowa PFR. W dalszym ciągu ułatwialiśmy wielokanałowy dostęp do swoich usług i produktów oraz ograniczaliśmy dokumenty papierowe. Wprowadziliśmy mobilną autoryzację części transakcji w oddziałach i uruchomiliśmy nową wersję aplikacji mobilnej z możliwością śledzenia statusu wniosku o kredyt hipoteczny – dodał Prezes.

Najważniejsze osiągnięcia biznesowe

  • 3 kw. 2020 r. przyniósł kontynuację wzrostu uruchomionych kredytów hipotecznych do rekordowego poziomu 1,8 mld zł (+15% kw./kw.). Udziału rynkowy w 3 kw. to 14,5% w porównaniu z 12,9% w 2 kw. 2020 r., 9,7% w 1 kw. 2020 r. i 7,5% w 3 kw. 2019 r.). W wyniku tego, portfel kredytów hipotecznych w PLN na koniec września wzrósł o 5% kw./kw. i 19% r/r. Udział kredytów hipotecznych w kredytach ogółem wzrósł do 53% z 51% na koniec 2019.
  • Sprzedaż pożyczek gotówkowych była mniej liniowa, jednakże cały kwartał przyniósł solidną sprzedaż w wysokości 1,2 mld zł, więcej niż 1,1 mld zł w 2 kw. 2020 r. i jedynie nieco poniżej 1,3 mld zł w 1 kw. 2020 r.
  • Akwizycja klientów trwała nadal, chociaż była wolniejsza niż założenia sprzed wybuchu pandemii. Wszystkie kluczowe mierniki – liczba aktywnych klientów detalicznych (nowy rekord wszechczasów 2,639 mln, wzrost o 30% r/r), rachunków bieżących w PLN (3,234 mln, wzrost o 35%), aktywnych klientów mikrobiznesowych (102 tys., wzrost o 26%) jak również kart (karty debetowe: 2 965 tys., wzrost o 21%, karty kredytowe: 476 tys., wzrost o 21%) w dalszym ciągu charakteryzowały się solidnym wzrostem r/r.
  • Do funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez Millennium TFI, jak również funduszy podmiotów zewnętrznych, napływały w dalszym ciągu środki (częściowo w wyniku konwersji depozytów w Banku) przekładając się na 13% wzrost kw./kw. zarządzanych aktywów w obu kategoriach łącznie (2 kw.: wzrost o 9% kw./kw.) i osiągając prawie 6 mld zł na koniec września.
  • Bankowość cyfrowa w dalszym ciągu osiągała istotne sukcesy: liczba aktywnych klientów cyfrowych przekroczyła 2 mln (+27% r/r), liczba aktywnych klientów mobilnych przekroczyła 1,6 mln (+33%) i pobrano ponad 2 mln aplikacji goodie.
  • Bankowość korporacyjna w dalszym ciągu wspierała klientów (dalsze ułatwienie dostępu do usług bankowych, między innymi wzrost udziału umów z podpisem cyfrowym, poprawę funkcjonalności platformy foreksowej czy autoryzację 3D Secure internetowych kart płatniczych, poszerzenie liczby produktów z gwarancjami BGK, wysoka liczbę webinarów edukacyjnych, itd.), a równocześnie nastąpiło odbicie aktywności klientów, która w niektórych obszarach wróciła do poziomów „przed COVID-em”.
  • Biznes faktoringowy wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (wolumeny +6% r/r, aktywa +4% r/r), liczba udzielonych gwarancji i wystawionych akredytyw wzrosła o 4% kw./kw. do poziomu „przed COVID-em”, natomiast wzrost r/r w zakresie liczby transakcji powrócił do wysokiego poziomu jednocyfrowego. Popyt na kredyty pozostawał niewysoki w wyniku nadmiernej płynności (zasilanej poprzez rządowe programy antykryzysowe) i niską skłonność przedsiębiorstw do inwestowania. Korporacyjny portfel kredytowy, łącznie 18,1 mld zł (netto), zmniejszył się o 1% kw./kw. i o 1% r/r.

Na dzień 30 września 2020 r. aktywnych było 53 154 programów „wakacji kredytowych COVID-19” związanych się ze spłacanymi pożyczkami gotówkowymi, 11 155 aktywnych programów wakacji dot. kredytów hipotecznych, którym odpowiadały, odpowiednio, wolumeny kredytowe w wys. odpowiednio 1 571 mln zł oraz 3 066 mln zł. Ustawowe wakacje kredytowe wprowadzone w czerwcu tzw. „Tarczą Antykryzysową 4.0” jak dotąd cieszyły się małą popularnością – do końca września złożono jedynie 98 wniosków. Kredyty „wracające do obsługi” w czerwcu, lipcu i sierpniu funkcjonują jak dotąd dobrze z opóźnieniami powyżej 30 dni na poziomie 1,2%. Liczba wakacji kredytowych dla klientów korporacyjnych również istotnie spadła (3 123, w tym leasing: 3 065) z poziomu na koniec czerwca, a wartość kredytów z odroczonymi ekspozycjami wynosiła łącznie 469 mln zł.

Źródło: Bank Millennium

wyniki 2020-10-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców