Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.
Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku
100 000 26.07.2001
200 000 24.01.2002
300 000 12.07.2002
400 000 03.01.2003
500 000 23.05.2003
600 000 15.10.2003
700 000 03.03.2004
Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.
Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób – 14% wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów – co stanowiłoby około 20% posiadaczy rachunków ROR. Prognozy te stwarzają mBankowi jeszcze większą szansę dynamicznego rozwoju, szansę, której z całą pewnością nie zaprzepaścimy – zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku SA, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych ( Ubezpieczenie podróżne i majątkowe).
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003 roku, udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.