Steve A. Adams w 1986 r. ukończył Uniwersytet De Montfort, Leicester, a w 2002 r. zakończył 3M Management Development Programme w London Business School. Pracę w 3M rozpoczął w roku 1984 jako stażysta w dziale reklamy wizualnej.
Dzięki 20. letniemu doświadczeniu związanemu ze sprzedażą oraz marketingiem głównie w sektorze materiałów odblaskowych i reklamy wizualnej, posiada dużą wiedzę szczególnie właśnie w zakresie reklamy wizualnej: Mając doświadczenie w pracy zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w centrali 3M Europa w Brukseli, zamierzam skorzystać z dużej wiedzy na temat prowadzonej działalności i sieci kontaktów, aby wesprzeć tutejszy silny zespół. Mam nadzieję, że wniosę nowe spojrzenie na to, jak rozwijać rynek w obliczu coraz trudniejszych warunków sprzedaży w Polsce.
Steve A. Adams na początku pracy w polskim oddziale 3M skupi się na trzech elementach:
1. Utrzymanie przez 3M wiodącej pozycji na rynku materiałów odlaskowych dla drogownictwa, mimo ostrej konkurencji i znacznych ograniczeń budżetowych.
2. Przyspieszenie wzrostu w zakresie reklamy wizualnej przez systematyczne budowanie silnych związków z szeroką siecią podwykonawców i dystrybutorów.
3. Badanie i rozwój możliwości stojących przed działem systemów optycznych w Polsce. Zmaksymalizowanie stosowania filtrów prywatyzujących 3M wśród użytkowników laptopów i komputerów stacjonarnych, wykorzystanie synergii produktowej występującej między monitorami i wyświetlaczami XRVS a reklamą wizualną we wnętrzach i, oczywiście, wsparcie handlowe głównych stałych klientów 3M rozpoczynających działalność w Polsce.
Adams uważa, że optymizm jest prawdziwą siłą napędową rozwoju i sukcesu, a pesymizm ogranicza energię i motywację. Stara się zawsze patrzeć na jaśniejszą stronę życia. Prywatnie od 2004 roku chętnie uczestniczy w zawodach triatlonowych.